مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت:کوچ زود هنگام عشایر و دامداران استان های همجوار موجب نابودی و تخریب مراتع به ویژه مراتع بکر این استان می شود.
کد خبر: ۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱ 02 March 2015
مهرزاد بوستانی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:بهره برداران کوچنده و دامداران ساکن در مناطق ییلاقی استان فارس باید برنامه حرکت خود را بر اساس تقویم زمان بندی کوچ تنظیم کنند .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد:دامداران و بهره برداران می توانند از هفتم اردیبهشت سال 94 از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی کوچ خود را آغاز کنند.

بوستای اضافه کرد: عشایر کوچنده مستقر در مراتع قشلاقی فارس ، بوشهر،خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد می توانند از یکم فروردین 94 حرکت زمینی خود را آغاز کنند.

به گفته وی ، عشایری که دام های خود را با خودرو جابجا می کنند باید از پنجم اردیبهشت سال آینده برای جابجایی دام های خود اقدام کنند.

بوستانی بیان داشت: بهره برداران باید پروانه چرا و مجوز های قانونی مرتعداری و کارت عضویت در انجمن های صنفی مرتعداری را برای ارائه به ماموران انتظامی و منابع طبیعی به همراه داشته باشند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود:دامداران فاقد پروانه چرا و بهره برداران با دام مازاد به هیچ عنوان حق ورود به مراتع استان فارس را ندارند.

بوستانی گفت: برابر قانون با افراد متخلف برخورد جدی می شود و باید به ازای هر واحد دام 800 هزار ریال جریمه نقدی پرداخت کنند.

استان فارس 4 . 12 میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان 3 . 7 میلیون هکتار مرتع، 2 . 2 میلیون هکتار جنگل و 1 . 1 میلیون هکتار بیابان های مرتعی است.

در استان فارس دو هزار و 400 واحد مرتعی عشایری ، یک هزار و 200 واحد مرتعی روستایی در مجموعه عرصه جنگل و مرتع در محدوده استفاده دامداران قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار