معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: ساخت شهرک صنایع دستی شیراز آغاز شده و قرار است تا سه سال آینده تکمیل شود.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹ 23 June 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: ساخت شهرک صنایع دستی شیراز مصوبات سال ۱۳۸۶ هیات وزیران بود و پس از ۱۶ سال وقفه در آخرین سفر ریاست جمهوری، ساخت این شهرک وارد مرحله اجرایی شد.

فرخ زاده یکی از مشکلات آغاز به کار ساخت این شهرک را تملک نشدن زمین توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و تخصیص نیافتن توسط وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: با تصمیم استان، کمیسیون مربوطه تشکیل و اداره کل راه و شهرسازی صورتجلسه تحویل زمین به شهرک‌های صنعتی ارائه شد و مقرر شد در دو هفته کاری، مصوبه تثبیت و مراحل واگذاری قطعی و صدور سند اقدام شود.
فرخ زاده افزود: به منظور تسریع در پیگیری اجرای این طرح، کارگروهی تحت نظارت این معاونت و با حضور اداره کل میراث فرهنگی و شرکت شهرک‌های صنعتی برای طراحی شهرک تشکیل شد تا با معماری متفاوت این شهرک خود به عنوان یک جاذبه گردشگری در استان ایفای نقش کند.
وی ادامه داد: این شهرک در کنار نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در زمینی مناسب و با چشم اندازی زیبا ساخته می‌شود و میراث فرهنگی طراحی این شهرک را برعهده گرفت و طی دو ماه طراحی‌ها در کارگروه بررسی و نهایی می‌شود.
فرخ زاده خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد اولیه هزینه‌های آماده سازی طرح حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و شرکت شهرک‌های صنعتی در ۳ سال و از سال ۱۴۰۳ و با دیوارگذاری شهرک آغاز شد.
رئیس کارگروه صنایع دستی و فرش دستبافت استان فارس هدف از ساخت این شهرک را توسعه زنجیره ارزش صنایع دستی و راه اندازی خطوط تولید انبوه برخی آثار و ایجاد مراکز فروش تولید به مصرف اعلام کرد.
استان فارس با دارا بودن ۱۲۰ رشته صنایع دستی و ۸۵ رشته نسبتاً فعال در کشور است که نیازمند تقویت و شکوفایی بیشتر خصوصاً در زمینه صادرات است.

برچسب ها: شهرک ، شهرک صنعتی ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار