میراث فرهنگی مسئول تعیین تکلیف طرح موزه مشاهیر و منطقه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲ 22 June 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمد فرخ زاده گفت: عملیات اجرایی طرح باغ موزه مشاهیر با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد به دلیل اهمال پیمانکار مدت ها بصورت جدی دنبال نشده بود که قرار بر تعیین تکلیف فوری توسط میراث فرهنگی استان شد.
وی افزود: گنجینه امن اشیا تاریخی در زمینی به مساحت ۲۹ هزار متر مربع و موزه منطقه ایی فارس با وسعت ۲۰ هزار متر مربع از سال ۸۹ شروع شده وبخشی از تملک زمین توسط راه و شهرسازی استان انجام شده و در این جلسه مقرر شد ۶ پلاک ضروری دیگر آن با پیگیری میراث و تملک راه و شهرسازی در اسرع وقت تملک و تحویل طرح شود.
او ادامه داد: از سال ۹۷ محدوده طرح باغ موزه مشاهیر که آن زمان ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت به بخش خصوصی واگذار شد و سرمایه گذار برای اجرای طرح اقدام کرد که تاکنون به وعده های خود عمل نکرده است.
معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه هم اکنون موضوع اصلی، تملک نشدن باقی مانده پلاک‌های معارض طرح است ، از تصمیم‌گیری برای تهاتر ۶ قطعه زمین خبر داد و گفت: میراث فرهنگی استان در کمترین زمان ممکن پلاک‌های معوض را تعیین و پس از تملک تحویل گیری شود.

وی با اشاره به عزم استان بر اتمام طرح‌های نیمه تمام افزود: این جلسات بصورت مستمر و دوره‌ای برگزار تا روند مشکلات موجود در مسیر طرح‌ها برطرف و در اجرای آن تسریع شود.

 

برچسب ها: موزه ، موزه مشاهیر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار