مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: ۴ پرونده میراث طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست ملی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷ 23 June 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمد ثابت اقلیدی گفت: ۳ چنار کهن‌ سال در محوطه امامزاده سید نورالدین علوی (ع) با قدمت نزدیک به ۸۵۰ سال و غار کنگره مینو در شش پیر در فهرست ملی جای گرفته است که طبق برنامه‌ریزی‌ها امسال محوطه‌سازی درختان انجام می‌شود.

ثابت اقلیدی از اقدام برای ثبت ملی و مرمت پل تاریخی گچی در شهر اردکان خبر داد و افزود: قدمت این پل به دوره قاجار برمی‌گردد و در تلاشیم تا هر چه سریع‌تر این اثر تاریخی ثبت ملی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: یکی از مناطق طبیعی و گردشگری شهرستان سپیدان ، تفرجگاه چله‌گاه است که با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های که دارد ، هم‌ اکنون پرونده ثبت ملی آن در فهرست میراث طبیعی در دست اقدام است.

وی بیان اینکه طرح نورپردازی و روشنایی این منطقه گردشگری هم در دستور کار است، افزود: سنگ‌فرش و مسیر دسترسی گردشگران در تفرجگاه چله گاه اجرا می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس همچنین به مرمت حمام تاریخی مسجد نبی در شهر اردکان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون برای مرمت این حمام تاریخی، ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص‌یافته است که طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها این اعتبار افزایش خواهد یافت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار