مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: مشترکان صنعتی در صورت مصرف بهینه برق، پاداش دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ 30 June 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حمید رضا کریمی گفت: امسال برای عبور از پیک بار تابستان، برنامه مدیریت مصرف برای همه مشترکان صنعتی به صورت یک روز در هفته در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: مشترکان داخل شهرک‌های صنعتی (کمتر از ۳۰ کیلو وات و کمتر از ۲ مگاوات کاهش حداقل ۹۰ درصد بار مصرفی از ساعت ۷ صبح روز اجرای برنامه الی ۷ صبح فردا) و مشترکان خارج از شهرک‌های صنعتی کمتر از ۳۰ کیلو وات (حداقل ۲۰ درصد دیماند مصرفی در ساعات اوج مصرف) می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.
همچنین مشترکان خارج از شهرک‌های صنعتی بیشتر از ۳۰ کیلو وات و کمتر از ۲ مگاوات (کاهش ۹۰ درصد بار مصرفی از ساعت ۷ صبح روز اجرای برنامه الی ۷ صبح فردا) و صنایع بزرگ داخل و خارج از شهرک صنعتی با دیماند ۲مگاوات و بالاتر باید کاهش ۳۵ درصدی بار مصرفی در ماه‌های خرداد و شهریور از ساعت ۸ الی ۲۴ و کاهش ۵۵ درصدی بار مصرفی را درهمه ساعات شبانه روز ماه‌های تیر و مرداد در برنامه خود قرار دهند.
وی یادآورشد: مشترکان واحد‌های صنعتی علاوه بر طرح فوق، در صورت تمایل می‌توانند در سایر روز‌ها هم در طرح‌های دیگر از جمله کاهش بار برنامه ریزی شده در ساعات اوج بار شبکه (ساعات ۱۱ الی ۱۷) شرکت کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس، خاموش کردن ماشین آلات در زمان‌های استراحت کارکنان، تعویض شیفت‌های کاری در ساعات اوج مصرف برق به شیفت‌های شب (ساعت ۱۸ الی ۲۳) و صبح (ساعت ۲۴ الی ۱۰) و خاموش کردن برخی از دستگاه‌های پر مصرف در ساعت اوج مصرف را از راهکار‌های کاهش مصرف انرژی برق در اعلام کرد.
وی تاکید کرد: با به کارگیری این طرح‌ها می‌توان تا حد زیادی در مصرف انرژی در بخش صنعت به ویژه در روز‌های اوج مصرف در تابستان صرفه جویی کرد.
کریمی فرد یادآور شد: پارسال ۲ هزار و ۴۶۳ مشترک صنعتی با شرکت توزیع نیروی برق استان فارس همکاری کردند که نتیجه این همکاری، صرفه جویی ۶۳ مگاواتی برق را به دنبال داشت.
در سال ۱۴۰۲ در قالب طرح‌های تشویقی بیش از ۲۶ میلیارد ریال پاداش به مشترکان صنعتی در حوزه تحت پوشش این شرکت پرداخت شد.
وی با بیان اینکه در استان فارس بیش از ۶ هزار مشترک صنعتی وجود دارد افزود: این گروه از مشترکان در حدود ۹ درصد برق مصرفی استان را به خود اختصاص داده اند.

برچسب ها: مصرف بهینه ، برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار