رییس ستاد انتخابات فارس گفت: آمادگی و تمهیدات کامل برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان اندیشیده شده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸ 24 June 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: اسماعیل قزل سفلی افزود: همکاران ما در ستاد انتخابات استان در کمیته‌های هشت گانه این ستاد با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی آنچه را که باید آماده و فراهم کرده‌اند.
وی ادامه داد: سه هزار و ۵۱۷ شعبه رای گیری در فارس برای این انتخابات شامل ۲ هزار و ۵۲۲ شعبه ثابت و ۹۹۵ شعبه سیار در نظر گرفته شده و همچنین ۲ هزار و ۵۹ شعبه شهری و یک هزار و ۴۵۸ شعبه روستایی پیش بینی شده است.
او اظهار کرد: بیشترین تعداد شعبه رای گیری مربوط به شهرستان شیراز با ۸۴۰ شعبه و کمترین تعداد شعب مربوط به شهرستان اوز با ۲۱ شعبه است.
وی افزود: بر خلاف انتخابات مجلس که در استان ۱۵ حوزه انتخابیه داشتیم، در انتخابات ریاست جمهوری ۳۷ حوزه انتخابیه پیش بینی شده و همه فرمانداران به شکل مستقل عمل خواهند کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: برای اجرای انتخابات آتی، ۹۷ هیات اجرایی از طریق دعوت و سازماندهی ۲ هزار و ۹۱۰ نفر از معتمدین در تمام شهرستان‌های استان شکل گرفته و علاوه بر این ۳۷ هیات اجرایی اصلی در شهرستان‌ها و ۶۰ هیات اجرایی فرعی هم در بخشداری‌ها خواهیم داشت.
قزل سفلی افزود: برای اجرای انتخابات در چهار بخش اجرا، نظارت، بازرسی و تامین امنیت در فارس افزون بر ۹۴ هزار نفر سازماندهی شده اند که دست اندرکاران برگزاری انتخابات خواهند بود.
وی ادامه داد: انتخابات هشتم تیرماه جاری به شکل دستی انجام می‌شود ولی احراز هویت افراد به شکل آنلاین خواهد بود.
او اظهار کرد: در حوزه سلامت هم همانند انتخابات مجلس در تمام جلسات آموزشی و جلسات مشترکی که داشتیم به شکل همه جانبه بر رعایت اصل بی طرفی تاکید شده و ما خود را حافظ و امانتدار مردم و رای آنها می‌دانیم.
رییس ستاد انتخابات فارس گفت: در صورت دریافت هرگونه گزارش در خصوص تخلف احتمالی بلافاصله رسیدگی و برخورد خواهد شد.
قزل سفلی افزود: ملزومات برگزاری انتخابات هم از مرکز به استان منتقل شده و هم اینک در حال توزیع در بین تمام شهرستان‌های استان و حوزه‌های انتخابیه هستیم.
او ادامه داد: هر نامزد می‌تواند در هر شعبه یک نماینده داشته باشد و همه فرماندارای‌ها موظف به همکاری در این زمینه هستند.
وی اظهار کرد: برای تامین امنیت برگزاری مراسم هر یک از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری که از امروز وارد استان می‌شوند نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و آماده هرگوه همکاری با آنها در چارچوب قانون هستیم.
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه برگزار خواهد شد و چنانچه این انتخابات به دور دوم کشیده شود، رای‌گیری مرحله دوم، ۱۵ تیرماه انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار