استاندار فارس گفت: باید با تحمل یکدیگر در عین تفاوت سلیقه ها، به سمت هدف مشترک که عمران و توسعه استان و جلب رضایت مردم است گام برداریم.
کد خبر: ۹۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 07 September 2015
مهندس سید محمد علی افشانی، شامگاه یکشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار شیراز افزود: جذب سرمایه گذاری از جمله اقداماتی است که باید در جهت توسعه و عمران استان نسبت به آن اقدام شود که تحقق این مهم در گرو فراهم شدن شرایط برای حضور سرمایه گذار است.

وی ادامه داد: ملتهب شدن فضای اجتماعی موجب تخریب سیمای استان و ایجاد تاثیر منفی در تصمیم سرمایه گذاران برای حضور در این استان خواهد شد.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه در دنیای امروز، سرعت انتقال اخبار از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بسیار افزایش یافته، بنابراین هرگونه اقدام و تصمیم نادرستی می تواند به سرعت در جامعه منتشر شده و در روند سرمایه گذاری ها تاثیر نامطلوب داشته باشد.

استاندار فارس افزود: یک سرمایه گذار مکانی را برای سرمایه گذاری انتخاب می کند که آرامش و امنیت در آنجا حاکم باشد و مجموعه های مختلف نیز همکاری های لازم نیز را با او داشته باشند.

وی گفت: استان فارس از مزیت های بسیاری همچون نیروی انسانی توانمند، جمعیت قابل توجه و مرکزیت در میان استان های جنوبی برخوردار است و همه ما موظفیم که در عمل ثابت کنیم این فارس استانی به دور از التهاب و دارای فضایی آرام و مطلوب برای سرمایه گذاری است.

افشانی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وجود برخی نگرانی ها در آغاز فعالیت شوراهای اسلامی در کشور و نحوه تعامل و همکاری آنها با شهرداری ها تصریح کرد: همواره اعتقاد داشته ایم دولت بدون مشارکت مردم قادر به اداره کشور نخواهد بود و اکنون پس از چند دوره تشکیل شوراها، شاهد هستیم که این نهاد به جایگاه والایی دست یافته است.

استاندار فارس، واگذاری امور مردم در حوزه های مختلف به نهادهای عمومی غیردولتی را تنها راه اداره جامعه دانست و ادامه داد: تشکیل شوراهای اسلامی به عنوان بارزترین نهاد عمومی غیر دولتی، یک راهکار اساسی برای اداره امور جامعه محسوب می شود.

وی، نگاه مدیریت ارشد استان به نهاد شوراها را بسیار فراتر از وضعیت فعلی و ذهنیت های موجود دانست و گفت: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به شکل استانی این فرصت را ایجاد می کرد تا شوراها جایگاه واقعی خود را پیدا کنند چرا که نمایندگان مجلس به مسائل اساسی کشور می پرداختند و شوراها به عنوان پارلمان محلی، همانند پل ارتباطی شهرداری، دستگاههای اجرایی و مردم عمل می کردند.

افشانی، مدیریت حاکم بر شهرداری شیراز را مدیریتی کاردان و فعال انسجام شورای اسلامی شهر شیراز را نیز مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با توانمندی های موجود، گام های موثری برای توسعه شیراز به عنوان مرکز استان فارس و شهری پرآوازه و شناخته شده برداشته شود.

استاندار فارس، با اشاره به تاثیر رفتارهای عملی مسوولان بر مردم و جهت دهی به آنها گفت: باید بکوشیم تا میان رفتار و گفتارمان تناسب برقرار باشد.

وی، یکی از شاخص های مهم رضایتمندی مردم را شادی آنها دانست و گفت: بخش مهمی از رضایتمندی مردم به عملکرد شورا و شهرداری در ارتباط است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار