شهردار شیراز در مراسم اختتامیه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان اظهار داشت:امروز با توسعه شهرسازی شاهد بروز بی‌نظمی و ترافیک زیادی در شهرها هستیم؛ همچنین نبود امکانات مناسب برای خودرو در مجتمع‌های مسکونی یکی دیگر از مشکلات بزرگ شهرها است.
کد خبر: ۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰ 26 February 2015

به گزارش فارس،علیرضا پاک‌فطرت در مراسم اختتامیه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان اظهار داشت: مهندسان در کیفیت ساخت و ساز و ارتقای آن نقش به‌سزایی دارند البته نباید نقش مهندسان پس از به اتمام رسیدن عملیات ساخت‌وساز را فراموش کرد.

وی ادامه داد: امروز با توسعه شهرسازی شاهد بروز بی‌نظمی و ترافیک زیادی در شهرها هستیم؛ همچنین نبود امکانات مناسب برای خودرو در مجتمع‌های مسکونی یکی دیگر از مشکلات بزرگ شهرها است.

شهردار شیراز تأکید کرد: باید در تمام مجتمع‌های مسکونی 50 تا 100 واحدی حتماً برای پارکینگ خودروی مهمان نیز مکان مناسب در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد:‌ شهرداری شیراز تلاش می‌کند از سال آینده موضوع پارکینگ مهمان را اجباری کند.

پاک‌فطرت با تأکید بر لزوم نگهداری و مراقبت مناسب از ساختمان‌ها گفت: مراقبت مناسب از ساختمان موجب می‌شود علاوه بر طولانی شدن عمر مفید ساختمان‌ها از هزینه‌کرد غیرضروری و اعمال هزینه‌های زیاد جلوگیری شود.

شهردار شیراز بیان کرد: جمعیت شهر شیراز یک میلیون و 460 هزار نفر است که در مساحتی حدود 200 هزار هکتار پراکنده‌ شده و سکونت دارند.

وی افزود: اگر شهر شیراز به عنوان مرکز مهندسی استان‌های جنوبی کشور معرفی شود در شرایط بروز حوادث طبیعی می‌تواند نقش مناسبی در مقابله این بلایا ایفا کند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931207000865#sthash.5egaWGJp.dpuf
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار