نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: میزان بیکاری در فارس از آمارهای ارائه شده بیشتر است.
کد خبر: ۸۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 20 August 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان فارس با بیان اینکه وجود مشکلات در این استان باعث افزایش بیکاری جوانان شده است، گفت: متاسفانه خشکسالی چند سال اخیر در استان فارس، نگرانی‌های بیش از گذشته را ایجاد کرده، چرا که ۴۰ درصد از جمعیت استان در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: امروز وضعیت عمده دشت‌های استان فارس از خط قرمز نیز عبور کرده و بسیار ناگوار است. از طرفی دیگر آمارهایی که در خصوص وضعیت بیکاری استان ارائه می‌شود نیز متناسب با واقعیت‌ها نیست، چرا که نوع آمارگیری موجود بر اساس واقعیت‌ها در استان نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه تعطیل شدن کارخانجات نیز بر بحران بیکاری استان افزوده است، گفت: مشکلات موجود در تولید که از چند سال گذشته تا به امروز جاری است، باعث تعطیل شدن بخشی از تولیدات استان فارس شده و زمانی که کارخانه‌ها تعطیل شوند، بیکاری استان نیز افزایش خواهد داشت.

آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سومین حرم اهل‌بیت باید بیش از گذشته مورد توجه و عنایت تمام مسئولین کشور قرار داشته باشد، گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان فارس، در خصوص توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) تاکیدات فراوان شد و در این راستا انتظار می‌رود تمام مسئولان همکاری جامع و کامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: عدم وجود راه‌های دسترسی به حرم مطهر، یکی از مشکلات موجود است که باید در جهت رفع این مشکل تلاش شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: در طرح و مسیر مشخص شده، هیچ‌گونه خانه تاریخی ارزشمند وجود نداردد؛ بنابراین مسئولین باید همکاری کنند تا مشکلات هرچه سریعتر در خصوص راه‌های دسترسی برداشته شود.

وزارتخانه ها اختیارات مدیران خود را افزایش دهند

در ادامه این مراسم محمدعلی افشانی استاندار فارس نیز گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت دچار مشکلاتی است که باید از میان برداشته شود.

افشانی افزود: تنها راه توسعه استان فارس و رفع مشکلات، تسهیل در امور سرمایه‌گذاری است و اینکه وزارتخانه‌ها اختیارات مدیران خود را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه توسعه سومین حرم اهل‌بیت، اختصاص اعتبارات جداگانه است که با تزریق این اعتبارات به طور حتم شاهد سرعت‌ بخشیدن به طرح توسعه سومین حرم اهل‌بیت خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار