مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع پرونده علی مطهری با بیان اینکه دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ضاربان و متهمان این پرونده برگزار شد گفت : سه نفر از مسوولان دانشگاه شیراز امروز در دادگاه حضور یافتند اما اظهارات ضاربان اصلی هنوز گرفته نشده است.
کد خبر: ۷۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 18 August 2015


تابناک فارس به نقل از ایرنا:مصطفی ترک همدانی اظهار داشت : قاضی دادگاه اظهارات سه نفر از مسوولان دانشگاه شیراز که از علی مطهری برای حضور و سخنرانی در شیراز دعوت کرده بودند را اخذ کرد اما هنوز به اتهامات هشت نفر از افرادی که گفته شده ضاربان اصلی هستند رسیدگی نشده است .

وی ادامه داد : رسیدگی به اتهامات افراد بر اساس اسامی و به ترتیب است و ما امید داریم در نشست بعدی دادگاه که 15 مهر ماه برگزار می شود ضاربان اصلی و کسانی که فحاشی کردند به خودرو علی مطهری حمله کردند در نشست بعدی اظهاراتشان گرفته شود .
وکیل پرونده علی مطهری ادامه داد : مسوولان دانشگاه شیراز متهم اصلی پرونده نیستند و فقط برای حضور علی مطهری در شیراز از وی دعوت کرده اند اما دو جلسه از دادگاه صرف گرفتن اظهارات آنان شده است .
ترک همدانی در باره علنی یا غیر علنی بودن جلسات دادگاه افزود: این در اختیار قاضی است که دادگاه را علنی یا غیر علنی برگزار کند هر چند ما موضوع محرمانه ای در دادگاه برای غیر علنی بودن آن نیافتیم اما به این تصمیم قاضی احترام می گذاریم.
گفته می شود پرونده رسیدگی به اتهامات مهاجمین به خودروی علی مطهری 11 متهم دارد که از بین این افراد هشت نفر به صورت مستقیم به این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی حمله کردند و سه نفر از متهمان نیز از مسوولان دانشگاه شیراز هستند.
علی مطهری ساعت 16 روز دوشنبه 18 اسفند وارد فرودگاه شیراز شد و قرار بود ساعت 30 : 18 دقیقه همان روز در سالن حکمت دانشگاه شیراز سخنرانی کند.
بنا به گزارش رسانه ها، تعدادی از این افراد که موتورهای سنگین به همراه و نقاب بر چهره داشتند در میدان گل سرخ که در خروجی بلوار فرودگاه قرار دارد به دور خودرو حامل مطهری حلقه زدند و جلوی حرکت آن را گرفتند و شیشه های آن را شکستند.
پس از حمله موتورسواران به خودرو مطهری، این وسیله نقلیه به کلانتری مستقر در مسیر فرودگاه شیراز منتقل شد ، این نماینده مجلس که به دعوت تشکل دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز برای سخنرانی در این دانشگاه به شیراز رفته بود، تا چند ساعت همچنان برای ایراد سخنرانی اصرار داشت اما موتورسواران هم همچنان در بیرون کلانتری حضور داشتند.
مطهری از حدود ساعت 4 بعدازظهر که وارد شیراز شد تا حدود ساعت 30 : 19 شب برای حفظ امنیت در کلانتری حضور داشت ولی با فشارهای بسیار و لغو برنامه سخنرانی او، به فرودگاه شیراز منتقل شد و در ساعت 9 شب به تهران بازگشت.
این در حالی بود که وی تاکید داشته برای سخنرانی و به دعوت دانشگاه به شیراز آمده است و باید مقدمات برگزاری جلسه فراهم شود اما مسوولان استانی و شهرستانی شیراز سعی داشتند او را متقاعد به برگشت به تهران کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
sar nakh manafeh mali (pooli)in ashkhas ra peida konid ke be kodam .... vasl mishavad
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار