مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت:: اولین جشن گلریزان آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان را دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس برگزار کرده که شروع این حرکت علیرغم اینکه جز وظایف این مجموعه نبوده به دلیل این است که استان فارس بیشترین تعداد زنان زندانی را در حوزه جرائم غیر عمد به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۰۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 21 May 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:معصومه دستغیب، دوشنبه افزود:برای آزادی این 39 زنان، وام در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که بخواهند از این امر خیر پشتیبانی کنند.
وی ادامه داد: افرادی که تمایل به انجام این کار خیر داشته باشند ولی به تنهایی قادر به انجام آن نیستند می توانند با هم جمع شوند و این کار را انجام دهند و از تسهیلات مذکور نیز با سود چهار درصد قرض الحسنه و با تنها ارائه یک ضامن استفاده کنند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در ادامه گفت: با هماهنگی انجام شده با ستاد دیه استان مبلغ 15 میلیون تومان مساعدت بلاعوض برای آزادی 39 زن زندانی جرائم غیر عمد استان در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: زندانی شدن این زنان اغلب به دلیل ابتلای آنها به بیماری های صعب العلاج و ناتوانی در پرداخت بدهی، فوت همسر یا بیماری فرزندان، عدم اطلاع از فضای کسب و کار بوده که دیگر قادر به پرداخت بدهی های خود نیستند.
دستغیب گفت: اولین جشن گلریزان آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان را دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس برگزار کرده که شروع این حرکت علیرغم اینکه جز وظایف این مجموعه نبوده به دلیل این است که استان فارس بیشترین تعداد زنان زندانی را در حوزه جرائم غیر عمد به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه ستاد دیه استان کارهایی در حوزه آزادی زندانیان انجام داده ولی هیچ زمانی موضوع توجه به آزادی زنان بطور ویژه در دستور کار این ستاد نبوده، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته شماره حسابی ویژه برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد استان فارس با شماره حساب 1199 نزد بانک رسالت با شماره کارت 5041727011111117 به این امر اختصاص یافته که خیرین و مردم استان می توانند کمک های خود را برای کار خیر به این حساب واریز کنند.
دستغیب با اشاره به اینکه با جمع آوری 40 میلیون تومان توسط یک خیرزمینه آزادی دو زن زندانی فراهم شده،اظهار کرد: امیدواریم با همت مردم و خیرین نیک اندیش استان در ماه مبارک رمضان جاری همه این 39 زن زندانی جرائم غیر عمد استان یا بخش عمده ای از این بانوان از بند رهایی یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار