ضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید برنامه میراث فرهنگی برای حفاظت از مجموعه‌های تاریخی مورد بررسی قرار گیرد چراکه هرروزه آسیب به این آثار تاریخی افزایش می‌یابد؛ با هیچ دلیل و توجیهی نمی‌توان حریم اماکن تاریخی را تخریب کرد.
کد خبر: ۵۷۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 28 February 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:بهرام پارسایی با انتقاد از ساخت تیرهای برق در عرصه پاسارگاد، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی حفاظت از آثار باستانی است بنابراین این سازمان وظیفه حراست از حریم پاسارگاد را برعهده دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: سهل‌انگاری سازمان میراث فرهنگی، عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها و خلاف اداره برق استان باعث ایجاد این مشکل شده است؛ کار در حیطه ابنیه تاریخی نیازمند رعایت ضوابط مشخصی است که تمام دستگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنند و اداره میراث فرهنگی استان باید در این رابطه پاسخگو باشند؛ متاسفانه اخیرا این‌گونه مسائل در استان فارس زیاد دیده می‌شود و نیاز به رسیدگی ویژه دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید برنامه میراث فرهنگی برای حفاظت از مجموعه‌های تاریخی مورد بررسی قرار گیرد چراکه هرروزه آسیب به این آثار تاریخی افزایش می‌یابد؛ با هیچ دلیل و توجیهی نمی‌توان حریم اماکن تاریخی را تخریب کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: معیارهای زیادی برای ثبت و حفظ آثار تاریخی در لیست سازمان یونسکو وجود دارد در صورتی که مسئله‌ای این معیارها را تحت‌الشعاع قرار دهد ممکن است آن اثر تاریخی از لیست یونسکو خارج شود بنابراین سازمان میراث فرهنگی باید برای حفظ پاسارگاد در یونسکو تمام تلاش خود را به کار برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار