سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان خرم‌بید اعلام کرد که کاروانسرای قاجاری ده‌بید (صفاشهر) واقع در شهرستان خرم‌بید استان فارس در مزایده‌ای به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.
کد خبر: ۵۴۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 30 December 2017

تابناک فارس به نقل ازگُلوَنی :محسن طیبی سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان خرم‌بید امروز ۹ دی ۹۶ گفت: «این کاروانسرا با هدف مرمت، احیای و بازگشایی به‌عنوان مجموعه اقامتی‌گردشگری به مدت پنج سال تحویل به سرمایه‌گذار بخش خصوصی شد.»

او افزود: «این بنا ازسوی سرمایه‌گذار به مدت یک سال با پیش‌بینی هزینه ۲۰میلیارد ریال مرمت خواهد شد که پس از تغییر کاربری و ایجاد مجموعه اقامتی‌گردشگری، زمینه اشتغال برای ۴۰ تا ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم فراهم می‌شود.»

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خرم‌بید افزود: «بناهای تاریخی با هدف حفاظت، احیا ایجاد کاربری متناسب با بنا، در قالب قراردادهای بلند‌مدت به بهره‌برداران واگذار می‌شود.»

کاروانسرای دهبید از آثار ارزشمند تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار در فارس است که با استفاده از مصالح سنگ و آجر ساخته شده است. این کاروانسرا در مالکیت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس قرار دارد و حجره‌های بیرونی کاروانسرا کاربری تجاری دارد. این بنا با توجه به موقعیت خاص خود و سالم بودن ساختار قابلیت تغییر کاربری به مجموعه گردشگری را دارد. کاروانسرای تاریخی دهبید در دی سال ۱۳۸۰ به شماره ۴۵۴۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار