مریدی:خودسانسوری مانع از رشد است و برای داشتن یک جامعه دین مدار و دارای اخلاق، باید فضای شفاف و روشن برای مردم به وجود آوریم تا مردم با آگاهی کامل وارد میدان شوند که این مهم با اندیشه و دیدگاه هنرمندان فارس و هدایت علمای استان در حال شکل گیری است.
کد خبر: ۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷ 13 February 2015
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امروز دشمن حتی به گوشی های تلفن همراه جوانان و نوجوانان نفوذ کرده و اگر نتوانیم از طریق فرهنگ، آموزش های لازم را ارایه کنیم شکست خورده ایم، چون تکنولوژی را نمی توانیم حذف کنیم.
بهزاد مریدی در دیدار با مدیر حوزه علمیه خان شیراز افزود: می توانیم با ارایه آموزش های درست استفاده کردن از تکنولوژی ، جوانان انقلاب را در مسیر صحیح نگه داریم.

وی با تاکید براینکه هنر ایرانی ریشه در اعتقادات دینی دارد گفت: تقویت دینی مانع از اثر گذاری تهاجم فرهنگی بر خانواده ها می شود.

مریدی با بیان اینکه شهر شیراز مزین به وجود مبارک حضرت شاهچراغ(ع) تسلی بخش قلوب مردم است، ابراز امیدواری کرد تا در زیر سایه سومین حرم اهل البیت(علیهم السلام) لحظه به لحظه دین خود را به تعمیق فرهنگ دینی آن هم با زبان فرهنگ ادا کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اندیشه ها و دیدگاه های متناسب در سال اقتصاد و فرهنگ را در توسعه فرهنگی این استان پهناور اثر گذار و راهگشا دانست و گفت: فضای شفاف لازمه داشتن جامعه دین مدار است و فرهنگ، درون مایه اصلی تمام فعالیت ها است.

وی افزود: خودسانسوری مانع از رشد است و برای داشتن یک جامعه دین مدار و دارای اخلاق، باید فضای شفاف و روشن برای مردم به وجود آوریم تا مردم با آگاهی کامل وارد میدان شوند که این مهم با اندیشه و دیدگاه هنرمندان فارس و هدایت علمای استان در حال شکل گیری است.

مریدی با اشاره به نیاز استان فارس و توسعه همه جانبه فرهنگ در سال اقتصاد و فرهنگ و نیاز هنرمندان و اصحاب فرهنگ و ادب، اظهار داشت:موجب خرسندی است که در راس امور فرهنگی فارس روحانیون و اندیشمندانی قرار دارند که به توسعه حوزه فرهنگ بسیار اهمیت می دهند و با کمک خود هنرمندان و اهل فرهنگ درصدد پیشرفت استان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه هنرهای اسلامی، آیین ها و سنت ها در کشورمان دارای قدمتی دیرینه است، گفت: در سال های متمادی به تدریج مواردی به این هنر اضافه شده است که باید پالایش شوند و به اصل و ذات هنر ایرانی که در آن خداپرستی ریشه دارد پرداخته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: آنچه باعث موفقیت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی با گذشت سالها از زمان پیروزی انقلاب شده، عمل کردن به شعارها و آرمان های انقلاب بوده که توسط اصحاب فرهنگ و ادب هنر با تولیدات فاخرشان به یادگارمانده است.

در این دیدار آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی مدیر حوزه علمیه خان شیراز اظهار داشت: هنر واقعی آن هنری است که با جان انسان متحد است باید هنرمندان به مردم، حقوق و تکالیف شهروندی را در عرصه فرهنگ عمومی با زبان هنر آموزش دهند.

وی گفت: امروز به آنچه زبان هنر است، هنر اطلاق می شود و آنچه که زیباست آن هنر واقعی است و آنچه زیبایی را نشان می دهد، زبان هنر است و بین این دو همچون تفاوت بین ادب و ادبیات باید تفکیک کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید از سایه شوم سیاست زدگی و سیاست بازی بر عرصه فرهنگ دوری جست، چون هنر هم سیاست انسانهایی است که می خواهند حقوق انسانها را بدست بیاورند.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه موفقیت و پیشرفت استان در گرو تعامل هر چه بیشتر قشرهای مختلف مردم است افزود: با همکاری و مشارکت می توان از ظرفیت های موجود در فارس برای ترسیم راهبردهای فرهنگ دینی و تعمیق آن استفاده کرد.

وی گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری اگر به دست انسان های نخبه نباشد، نتیجه ای جز رکود حاصل نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار