رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از افتتاح ۳۰ طرح با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در فارس خبر داد.
کد خبر: ۴۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 08 June 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:محمد مهدی قاسمی ظهر دوشنبه در نشست خبری هفته جهاد کشاورزی، گفت: طی این هفته ۳۰ طرح مختلف با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان فارس افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا، ارتباطات و کشاورزی و برنامه ویژه ۲۶ خرداد ماه تجلیل از پیشروهای بخش کشاورزی در سال گذشته را خواهیم داشت زیرا برخی از رکورد های ثبت شده در کشاورزی فارس در جهان بی نظیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به فعالیت های انجام شده طی سال گذشته در این استان، گفت: اولویت بحث ترویج و توانمند سازی کشاورزان را مد نظر قرار دادیم که برای رسیدن به این مهم باید اول توانمندسازی خود مجموعه جهاد کشاورزی را مد نظر قرار دهیم.

قاسمی افزود: بیشترین میزان آموزش بهره برداران در سطح کشور را در سال گذشته داشتیم و ۸۲ هزار نفر روز، آموزش دیده اند اما باید دامنه آموزش ها را گسترش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش سطح اعتبارات مکانیزاسیون در فارس یادآورشد: سطح اعتباری مکانیزاسیون از منابع بانک کشاوزی ۹۳ میلیارد تومان بابت ماشین آلات کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است که برای اولین بار فارس بالاترین میزان جذب تسهیلات را داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: همچنین ۶۵ میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی را نیز جذب کردیم که البته میزان معرفی ما بیشتر از این رقم بود.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عرضه و تقاضای مرغ در استان فارس شفاف و ساماندهی شده است، گفت: در امور دام نیز اقدامتی انجام داده ایم در زمانیکه نرخ مرغ بالاترین بود نرخ متعادل در فارس داشتیم که با کمک اتحادیه های مختلف و مشارکت در زنجیره تولید اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: ظرفیت تولید مرغ ۱۴۲ هزار تن در سال و مصرف ۱۲۰ هزار تن است که به طور حتم تولید مرغ به ۱۹۰ هزار تن خواهد رسید اما برای جلوگیری از وجود مازاد کل جوجه ریزی استان فارس از طریق سامانده ثبت شد.

رئیس جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: در فاز بعدی زنجیره ها برای صادرات تولیدات باید مد نظر بگیریم که نیازمند خط دوم کشتارگاه ها است و ما نیز حمایت می کنیم تا بتوانیم تولید مرغ سفارشی را با کیفیت خاص متناسب با سفارش مشتری انجام دهیم.

قاسمی در بحث آبزیان نیز گفت: تولید بیش از اهداف برنامه پنجم بوده در حالیکه برای استان فارس هشت هزار و ۸۲۰ تن مشخص شده بود سال گذشته ۹هزار و ۱۹۰تن تولید داشتیم.

وی ادامه داد:۱۰۰ کیلو گرم خاویار تولید شد، توسعه آبزی پروری در استخرهای کشاورزی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن بچه ماهی را نیز در برنامه انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: افزایش ۶۰ درصد واحد های به بهره برداری رسیده صنایع تبدیلی را داریم و همچنین در بحث سرم سازی نیز توفیقات مختلفی به دست آورده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار