برنامه‌های فرهنگی و گردشگری طرح تابستانه سفر در فارس مشخص شد.
کد خبر: ۴۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۹ 30 May 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس: رئوس برنامه‌های قابل‌اجرا در طرح تابستانه 94 مشخص شد که می‌توان به برنامه‌ریزی به‌منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران، نظارت بر تأسیسات و مؤسسات گردشگری، تهیه و تدوین و اجرایی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح این استان همچنین اطلاع‌رسانی، تبلیغات و راهنمایی مسافران و گردشگران اشاره کرد.

در این مورد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: اجرای تورهای استان‌گردی و خاص، شناسای نقاط ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها در ارائه راهکارهای پیشنهادی به ستاد مرکزی ازجمله رئوس برنامه‌های طرح تابستانه 94 است.

سید مؤید محسن‌نژاد افزود: هماهنگی با سازمان‌ها و دستگاه‌ها و جلب مشارکت در اجرای طرح هم‌چین ایجاد نظام پاسخگویی مناسب برای گردشگران و مسافران و استخراج و پردازش آمار و اطلاعات از دیگر این برنامه‌ها است.

به گفته وی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به‌منظور توسعه گردشگری داخلی و هماهنگی و انجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران همچنین مدیریت یکپارچه سیاست‌گذاری برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی و نظارت بر انجام فعالیت‌های مرتبط با سفر در سطوح استانی شهرستانی و مناطق آزاد تشکیل‌ شده است.

این مسئول بابیان اینکه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در طول سال فعال است افزود: هرچند به دلیل حجم بالای سفر در نوروز عمده فعالیت ستاد به این ایام معطوف می‌شود اما سفرهای تابستانه نیز از جایگاه ویژه‌ای در کشور و به‌تبع آن در فارس برخوردار است.

محسن‌نژاد گفت: با اجرای مناسب طرح تابستانه امسال بسیاری از چالش‌ها و نواقص در زیرساخت‌ها و همچنین نقاط ضعف و کاستی‌ها و مشکلات اجرایی و ساختاری شناسایی و مرتفع خواهد شد و بستر مناسبی برای خدمات‌رسانی بهینه نوروز 95 را فراهم می‌کند.

وی در ادامه تأکید کرد: طرح ساماندهی و ارتقا خدمات سفر ویژه تابستانه امسال در دستور کار است و واحدهای نظارتی به‌صورت مستمر و با دقت خاصی تأسیسات و مؤسسات گردشگری را در این ایام رصد خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار