مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر از اختصاص 150 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به جامعه عشایری خبر داد.
کد خبر: ۳۹۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 07 March 2017


تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احمد رحیمی مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر گفت: با تصویب هیات دولت 150 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار عشایر و تشکل‌های تعاونی جامعه عشایری قرار می‌گیرد.

رحیمی افزود: از این میزان تسهیلات اختصاصی به تشکل‌های عشایری کشور 10 درصد به جامعه عشایری استان فارس تعلق‌ گرفته است.
 
وی ادامه داد: میزان اختصاص تسهیلات بر اساس ضریب جمعیت انسانی، خشک‌سالی، تعداد دام، خوش‌حسابی تشکل‌های شرکت تعاونی عشایری است.
 
رحیمی بیان کرد: در راستای اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و عشایری، دولت مصوبه‌ای مبنی‌بر اختصاص 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که اگر به تصویب برسد شاهد کاهش بیکاری در این جامعه مولد خواهیم بود.
 
رحیمی با اشاره به اینکه نقش صنایع‌دستی در جامعه عشایری در حال تضعیف است، افزود: به دلیل گرایش دختران عشایری به تحصیلات و دانشگاه، میزان تولید و فروش صنایع‌دستی در بازار داخلی به‌ویژه به گردشگران کاهش یافته است.
 
وی گفت: جامعه عشایری برای حضور در بازار صنایع‌دستی نباید به تولید دام بسنده کنند و توجه به احداث ایستگاه‌های گردشگری عشایر، پرورش زنبورعسل و به‌ویژه صنایع‌دستی ضروری است.
 
مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر تصریح کرد: فارس با داشتن 30 هزار خانوار عشایری، 23 شرکت تعاونی، تأمین نهاده‌های دامی و سرانه 110 رأس دام از 350 رأس دامی عشایر از وضعیت مطلوبی در کشور برخوردار است.
 
رحیمی اظهار داشت: واگذاری امور مردم به خود، ارتباط جامعه عشایری با مسؤولان دولتی، تأمین و توزیع احتیاج اولیه عشایر توسط خودشان و نیز برطرف کردن مشکل محیطی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، اصلاح ساختار کارشناسی و مدیریتی، ساماندهی تشکل‌ها و رفع کمبودها و نارسایی‌ها ازجمله رویکردهای نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار