نخستین کنفرانس بین‌المللی عمران، معماری و توسعه اقتصاد شهری، با حضور صاحب‌نظران حوزه اقتصاد و عمران، اعضای هیئت رئیسه شوراهای استان فارس و شیراز، نمایندگان مجلس، اساتید دانشگاه و شهردار شیراز در محل اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶ 04 May 2015

تابناک فارس به نقل از ایسنا؛ رئیس شورای استان فارس در این کنفرانس با اشاره به لزوم اجرایی شدن مدیریت هماهنگ و واحد شهری برای رفع بخش اعظمی از چالش‌ها در کلانشهرها، گفت: شوراها منشا بروز تحولات مثبتی هم در شهرها و هم در روستاها بوده‌اند.

غلامحسین یعقوبی با یادآوری اینکه موضوع عمران و شهرسازی از صدر اسلام مد نظر بوده است، گفت: برنامه‌ریزی و تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ شورایی، اجرای اقدامات عمرانی و زیباسازی متناسب با نیازهای امروز و فردا و شاخصه‌های جوامع مختلف و با در نظر گرفتن شاخصه‌های علمی و تداوم و تسهیل روند توسعه متوازن شهرها در حال انجام است اما هنوز تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: به‌ جای برگزاری چنین کنفرانس‌هایی افراد باید با بازدید از مناطق مختلف شهری و روستایی، مسائل را از نزدیک دیده و ارزیابی کنند.

دبیر اجرایی نخستین کنفرانس بین‌المللی «عمران، معماری و توسعه اقتصادی» نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه تولیدات دانشگران ما حالت کاربردی ندارد و صنعت نیز بهره کافی از جدیدترین دستاوردهای علمی نبرده است، گفت: با پیگیری موضوع بهبود وضعیت عمران شهرها و توسعه شهری تلاش خواهیم کرد نقاط ضعف این مشکل را برطرف کنیم.

علیرضا مجری با اشاره به اینکه 400 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده، گفت: 250 مقاله پس از داوری پذیرفته شده که در این کنفرانس یک روزه 100 مقاله به شکل پوستر و پنج مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار