ماهنامه نورباران چاپ ممسنی با گستره توزیع در استانهای فارس ، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در جدیدترین شماره خود واکنش انتقاد آمیز یک وبلاگ خبری منطقه را به سخنان اخیر یک مسوول بهداشتی در خصوص مطلوب ارزیابی کردن امکانات بهداشتی در شهرستانهای ممسنی و رستم انعکاس داده است .
کد خبر: ۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸ 02 February 2015
یکی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خبری از رضایت مندی از عملکرد شبکه های بهداشت و درمان ممسنی و رستم خبر داده بود و اظهار داشته:طی بازدیدی که از اماکن و امکانات بهداشتی، درمانی و آموزشی دو شهرستان ممسنی و رستم به عمل آمد خوشبختانه میزان رضایتمندی عمومی از وضعیت اماکن و خدمات ارائه شده سلامت بسیار مطلوب بوده و مردم این منطقه از عملکرد متولیان بهداشت و درمان دو شهرستان نهایت رضایت را داشتند. طی بازدیدی که از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان ممسنی، که تنها بیمارستان منطقه نیز می باشد،انجام گردید، وضعیت این مرکز مطلوب و مناسب ارزیابی شد و مشکلاتی که در بازدیدهای قبلی به چشم می خورد نیز رفع و برطرف شده بود.

این خبر واکنش هایی را در فضای مجازی ممسنی و رستم به دنبال داشت. سید قاسم حسینی از وبلاگ نویسان شهرستان رستم و مسئول وبلاگ درخید در یکی از پست های خود نوشته است:

مهمترین سوالی که به ذهن خوانندگان محترم ساکن در شهرستان های ممسنی و رستم خطور می کند این است که این مقام مسئول از کدام مراکز بهداشتی سخن می گوید که مردم از آنها راضی هستند !!؟ از کدام مردم سوال شده و نظر سنجی بعمل آمده است که مردم در پاسخ به آن اعلام رضایت کرده اند !!؟ سیل هجوم مردم ممسنی و رستم جهت مداوای بیماران خود به شهرستان های کازرون، شیراز یاسوج و گچساران با کدام یک از سخنان این مسئول محترم مطابقت دارد !!؟سخن این است که شایداین سخنان جهت ارائه به مقامات بالاتر و رسانه هایی که از این دو شهرستان بازدید نکرده اند و با مردم آن سخن نگفته اند جالب و قابل تحسین باشد اما مردم ممسنی و رستم که نمی توانند خود را فریب داده و به سخنان تبلیغاتی شما دلخوش کنند !!! مردم ممسنی و رستم بیمارستان شهر نورآباد را ... می دانند و این بیمارستان فاقد حداقل دستگاه های مورد نیاز جهت مداوای بیماران این دو شهرستان می باشد !!! چرا و

به چه حقی به جای پرداختن به واقعیت موجود در بخش درمان این دو شهرستان محروم ، به مردم دروغ می گویید ! احداث بیمارستان در شهرستان رستم برای مردم تبدیل به آرزوی محال شده است و شاید این شهرستان جزء معدود شهرستان های کشور باشد که فاقد بیمارستان بوده و این واقعیت موجود در این

شهرستان است ! اینها رابه مردم بگویید.

بیمارستان ولیعصر (عج) ممسنی فاقد پزشک متخصص کافی و حداقل دستگاههای مورد نیازجهت مداوای بیماران است و کمبود پزشک و پرسنل در اتفاقات شلوغ و پرمراجع آن محسوس است و مردم جهت انجام مراحل مختلف درمان خود به شهرستان های اطراف هجوم می برند، این واقعیت موجود در این دو

شهرستان است ! اینها را بگویید . شهرستان های ممسنی و رستم فاقد دستگاه ام آر ای است !این واقعیت موجود در حوزه درمان این شهرستان هاست ؛ این را به مردم بگویید.

دستگاه سی تی اسکن شهرستان ممسنی اغلب اوقات خراب بوده و امکان خدمات دهی به مردم را ندارد این را به مردم بگویید! مراکز بهداشتی شهرستان های ممسنی و رستم فاقد پزشک عمومی مورد نیاز بوده و مردم ناراضی هستند ! شهرستان رستم و ممسنی گستردگی جغرافیایی زیادی داشته و این دو شهرستان دارای حدود 800 روستا می باشند که برخی از آنان با مراکز شهرستان های خود بالغ بر دو ساعت فاصله دارند و تنها بیمارستان موجود در این دو شهرستان جوابگوی نیازهای درمانی مردم نبوده؛ لذاساخت بیمارستان شهرستان رستم باید در اسرع وقت اجرایی و روند ساخت آن با شتاب مضاعف پیگیری گردد ؛ و این واقعیت موجود در این شهرستان است .

متاسفانه نماینده مردم محروم ممسنی و رستم به جای پرداختن به مشکلات عدیده این دو شهرستان ،بیشتر وقت خود را به تحلیل اوضاع افغانستان ،پاکستان ،عراق و ... اختصاص داده و کمتر به معضلات و مشکلات مختلف مردم حوزه انتخابیه خود می پردازد . ای کاش ایشان به جای پرداختن به معضلات این کشورها گامی در راستای احداث بیمارستان شهرستان رستم و بهبود وضعیت درمانی بیمارستان ولیعصر (عج ) شهرستان ممسنی برمی داشت . و ای کاش ...


***شهرستان های رستم و ممسنی فارس در مسیر توسعه طرح تحول سلامت

شیراز - ایرنا - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسوول معین بازدید از طرح های بهداشتی درمانی شهرستان های رستم و ممسنی در استان فارس از وضعیت طرح جامع سلامت شهرستان های ممسنی و رستم بازدید به عمل آورد و شرایط بهداشت و درمان این دو شهرستان را مناسب توصیف کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر کوروش عزیزی در این خصوص، اظهار داشت:طی بازدیدی که از اماکن و امکانات بهداشتی، درمانی و آموزشی دو شهرستان ممسنی و رستم به عمل آمد خوشبختانه میزان رضایتمندی عمومی از وضعیت اماکن و خدمات ارائه شده سلامت بسیار مطلوب بوده و مردم این منطقه از عملکرد متولیان بهداشت و درمان دو شهرستان نهایت رضایت را داشتند.

معاون معین شهرستان های ممسنی و رستم ادامه داد: طی بازدیدی که از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان ممسنی، که تنها بیمارستان منطقه نیز می باشد، انجام گردید، وضعیت این مرکز مطلوب و مناسب ارزیابی شد و مشکلاتی که در بازدیدهای قبلی به چشم می خورد نیز رفع و برطرف شده بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گفت: در بازدید قبلی کمبود حضور متخصص زنان و زایمان مشهود بود که در این بازدید و طی هماهنگی های به عمل آمده، این مشکل نیز برطرف گشته و در حال حاضر پزشکان متخصص زنان و زایمان به طور مستمر و منظم در این شهرستان حضورو فعالیت مطلوب دارند .

وی افزود: در ملاقات با بیماران اورژانسی و بستری شده در این بیمارستان و مذاکره با همراهان بیماران، رضایتمندی بالایی از نحوه ارائه خدمات لازم در این واحد درمانی و نیز رفتار و برخورد مناسب کادر درمانی مشاهده گردید.

عزیزی ازلزوم گسترش واحد اتفاقات و اورژانس و نیز مرکز دیالیز تنها بیمارستان شهرستان ممسنی خبر داد و گفت: یکی از نکات برجسته و ارزشمندی را که در این بازدید مشاهده شد، همکاری بسیار خوب خیرین عرصه سلامت منطقه بود که در گسترش مرکز دیالیز بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اعلام همکاری داشتند .

وی با اشاره به این موضوع که این بازدید در قالب بازدیدهای دوره ای اعضای هیئت رییسه دانشگاه و تحت عنوان معاون معین شهرستان ها انجام گرفته، افزود: پیشرفت فیزیکی دو پروژه مرکز جامع سلامت و نیز بهسازی ساختمان مجتمع آموزش عالی سلامت ممسنی با پیشرفت خوب و قابل قبولی در حال انجام می باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد : در طی این بازدید ،دیداری نیز از مرکز آموزش عالی سلامت ممسنی انجام شد و در فضایی صمیمانه جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان این مرکز آموزشی انجام گرفت و در جهت رفع مشکلات و دغدغه های به حق این عزیزان ، پیگیری و هماهنگی های لازم صورت خواهد پذیرفت.

عزیزی در پایان ضمن یادآوری دلاورمردی های مردم شهرستان های ممسنی و رستم در دوران دفاع مقدس و نیز حضور پر شور این مردم در ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خدمت رسانی و ارائه خدمات لازم بهداشتی و درمانی که از اصول اولیه ایجاد و گسترش عدالت اجتماعی در سطح جامعه می باشد، به مردم محروم و ولایتمدار منطقه ممسنی و رستم از وظایف دانشگاه علوم پزشکی استان فارس بوده و متولیان این دانشگاه تمام تلاش خود را برای ارتقای هر چه بیشتر سطح سلامت این مردم خواهند کرد.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان رستم، مرکز بهداشتی و درمانی شمارهء یک این شهرستان، مرکز جامع سلامت شهرستان ممسنی و چند واحد بهداشتی و درمانی دیگر این دو شهرستان از دیگر اماکن مورد بازدید معاون معین شبکه های بهداشت و درمان ممسنی و رستم بودند.

رستم و ممسنی بترتیب در فاصله 158 و 175 کیلومتری غرب شیراز در استان فارس قرار دارند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار