ئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: صادرات اين استان درسال 94 در مقايسه با سال 93 از نظر ارزي چهار درصد رشد و به لحاظ وزني 12درصد رشد داشت.
کد خبر: ۲۱۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 26 April 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومي سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس: علي همتي افزود:‌ كالاهاي صادراتي از استان فارس در سال 94 به افزون بر 90 كشور جهان صادر شده است.
در اين گزارش به رقم ارزي و ميزان صادرات اشاره اي نشده است.
وي اظهار كرد:‌ بيشترين صادرات محصولات از استان فارس به كشور امارات متحده عربي بوده است و كشورهاي عراق، هند،‌ پاكستان و چين نيز از ديگر مقاصد مهم كالاهاي صادراتي اين استان بودند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت:‌ در سال 94 در بخش صنعت اين استان 266 پروانه صادر شد كه نسبت به سال 93 بيانگر حدود شش درصد افزايش است.
وي ادامه داد:‌ ميزان سرمايه‌گذاري صورت گرفته از محل صدور اين پروانه‌ها، پنج هزار و 337 ميليارد ريال است و براي دو هزار و 855 نفر فرصت شغلي ايجاد شده است.
همتي اظهار كرد: استان فارس در بخش واحدهاي فعال صنعتي در سال 94 در رتبه پنجم كشور قرار داشت.
وي ادامه داد: در سال 93 درخواست‌هاي جواز تاسيس براي واحدهاي صنعتي در استان يك هزار و 823 فقره بود و در سال 94 اين ميزان به يك هزار و 175 فقره رسيد.
رئيس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت فارس بيان داشت: 34 فقره گواهي كشف در بخش معدن در سال 94 در اين استان صادر شد كه كشف 92 ميليون و 400 هزار تن موادمعدني را در پي داشت.
وي با بيان اينكه در سال گذشته 56 پروانه بهره برداري معدني در استان فارس با ذخيره 283 ميليون تن صادر شده است، افزود: اين استان در سال 94 در بخش معدن در رتبه ششم كشور قرار گرفت.
همتي در ادامه با اشاره به اجراي عمليات ژئوفيزيك هوايي و زميني توسط سازمان گسترش و توسعه صنايع معدني ( ايميدرو) در چهار نقطه منطقه بهرام گور در شهرستان ني ريز براي اكتشاف محدوده‌هاي معدني آهن گفت: با بهره برداري از اين معادن، خوراك برخي از مجموعه هاي فولادي استان تامين مي شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار