معاون هنری ارشاد فارس:ما معتقدیم که خوشبختانه آیین نامه های استانی در این باره دارای بازدارندگی نیست، اما در عین حال چنانچه مواردی در صدور مجوزها نیاز باشد می توان نقطه نظرات شوراهای سیاست گذاری را لحاظ کرد.
کد خبر: ۲۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 10 April 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:وی اولویت های شوراهای موسیقی و تئاتر را که پیشتر شکل گرفتند برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در رشته های یادشده مواردی از جمله آموزش و پژوهش مغفول مانده است به این نتیجه رسیدیم که با لحاظ کردن این موارد تحولی در زمینه های موسیقی و تئاتر استان به همراه آوریم.

نخستین مدیر شورایی انجمن موسیقی معرفی شد

امیدبخش با تاکید بر اینکه فارس تا پیش از تشکیل شورای سیاست گذاری هنرهای تئاتر و موسیقی در زمینه اجرا از استان های پیشگام بوده است، افزود: از آنجاکه فارس در هردوی این حوزه ها آیتم های خاصی را دنبال می کند، از این رو نیاز است با بهره بردن از استادها و صاحب نظران این رشته ها چه در داخل و چه در خارج از استان فارس به رشد زمینه های آموزشی و پژوهشی این رشته ها نیز بپردازیم.

وی تصریح کرد: لذا شوراهای سیاست گذاری و مشورتی تئاتر و موسیقی استان فارس در مدار فعالیت های فرهنگی و هنری قرار گرفت و امروز نیز انتخاب مدیرعامل انجمن موسیقی استان توسط هیئت رئیسه شورای سیاست گذاری پی گیری شد و در نهایت هدایت رضایی به عنوان فرد منتخب به مرکز معرفی تا پس از امضای حکم به فعالیت بپردازد.

معاون هنری ارشاد فارس بر پررنگ شدن فضای پژوهشی در شوراهای یادشده تاکید کرد و ادامه داد: چون متاسفانه تاکنون در زمینه پژوهش فصلنامه یا نشریه ای در این رشته ها که بتواند آرا و اندیشه های صاحبنظران را ارایه کند وجود نداشته می شود اولویت این شوراها را راه اندازی این نشریات عنوان داشت چراکه در همسایگی استان فارس مدتهاست که مجله های تخصصی پابه عرصه گذاشته اند.

در صدور مجوزها آیین نامه ها فصل الخطاب است

وی اهمیت شورای سیاست گذاری موسیقی و تئاتر را در صدور مجوزهای اجرا مورد تاکید قرار و توضیح داد: در صدور مجوزها آیین نامه ها فصل الخطاب است، اما نقطه نظرات شوراهای یادشده اگر در چهارچوب آیین نامه ها با آن مغایرت نداشته و به طور کارشناسی باشد قطعا مورد استفاده قرار می گیرد.

امیدبخش یادآور شد: ما معتقدیم که خوشبختانه آیین نامه های استانی در این باره دارای بازدارندگی نیست، اما در عین حال چنانچه مواردی در صدور مجوزها نیاز باشد می توان نقطه نظرات شوراهای سیاست گذاری را لحاظ کرد.

نخبه گرایی و وحدت اولویت شورای سیاست گذاری موسیقی

منتخب شورای سیاست گذاری موسیقی استان فارس،تشکیل شوراهای سیاستگذاری موسیقی و تئاتر را حرکتی در تعالی رشته های هنری و سمت و سو یافتن این هنرها به نخبه گرایی عنوان کرد و گفت: امروز دغدغه هنرمندان تعالی بخشیدن به هنر است تا به جایگاه ارزشمند خود دست یابند.

هدایت رضایی که در انتخابات شورای سیاست گذاری موسیقی فارس به عنوان مدیرعامل انجمن به مرکز معرفی شد نیاز فوری اهالی موسیقی را در فارس عبور از فضای به حاشیه رانده شدن اساتید و پیشکسوتان هنر موسیقی دانست و افزود: نیاز است اهالی موسیقی و اساتید و پیشکسوتان این عرصه که به دلایلی به حاشیه رانده شده اند و کمتر جایگاهی در رسانه ها یافتند به میدان دعوت شوند.

وی اولویت کنونی موسیقی فارس را رسیدن به وحدت عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در یک دهه گذشته بی مهری هایی بر اهالی موسیقی رفته است و اکنون که فضایی فراهم شده تا همه آن افراد دل سوخته پابه میدان بگذارند، از این رو رسیدن به وحدت و یگانگی بزرگترین خواسته ایست که شورای سیاستگذاری در کنار انجمن موسیقی فارس می تواند دنبال کند.

وی با برشمردن مشکلات موسیقی در استان پس از وحدت پراکندگی را دیگر معضل کنونی این رشته دانست و توضیح داد: از آنجاکه پراکندگی در حوزه موسیقی فارس عاملی است که مشکلات بروز یافته را شدت بخشیده است، لذا می شود با تدابیری این پراکندگی را که موجب شده برخی هنرمندان بویژه در شهرستانها دیده نشوند به فرصتی برای بروز استعدادهای نو منجر شود.

مهمترین نیاز کنونی تخصص در زمینه موسیقی ایرانی است

یک عضو شورای سیاستگذاری موسیقی شیراز هم بر بحث آموزش در برنامه های این شوراها تاکید ورزید و گفت: بیشترین و مهمترین نیاز کنونی اهالی موسیقی تخصص در زمینه موسیقی ایرانی است که می شود آنرا در شکل طرح های بلند، میان و کوتاه مدت برنامه ریزی و پی گیری کرد.

کاوه پیمان که دانش آموخته کارشناسی ارشد نوازندگی ایرانی است، ادامه داد: وقتی آموزش در اولویت برنامه های موسیقایی قرار گیرد در نتیجه موسیقی ایرانی قوت می یابد و در پی آن سلیقه جمعی نیز ارتقا خواهد یافت، از این رو می توان سرلوحه برنامه های شورای سیاستگذاری را این مقوله برگزید.

این فعال موسیقی استان دومین نیاز اهالی این رشته را تشکیل کارگروه ارزیابی اجراهای صحنه ای برشمرد و افزود: با تشکیل این کارگروه می توان اجراکنندگان را ملزم به رعایت مسایلی کرد که سطوح کیفی را بالا می برد.

وی ابراز امیدواری کرد که شورای سیاستگذاری بتواند افزون بر داده مشاوره در کار سیاستگذاری گام های بلندی بردارد.

عضو شورای سیاستگذاری تئاتر نیز اهداف این شورا را در جهت ارتقای انجمن هنرهای نمایشی عنوان کرد و گفت: انجمن هنرهای نمایشی استان به واسطه تشکیل شورای سیاست گذاری دستخوش تغییرات بنیادی نمی شود و حتی ممکن است در راستای این شورا ارتقا یابد.

بهمن سلیمانی که به تازگی ریاست اداره ادبی ارشاد فارس را تحویل گرفته اولویت شورای سیاست گذاری تئاتر فارس را برگزاری برنامه های روزجهانی تئاتر در اردیبهشت ماه دانست و گفت: در ادامه این شورا نحوه بازخوانی و بازبینی اجراهای تئاتری را در اولویت برنامه های خود قرار می دهد تا با همکاری ارشاد به راهکاری مطلوب تر در این باره دست یابد.

برچسب ها: کنسرت ، تأتر ، فارس ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار