وکیل نامه
در این وکیل نامه می خوانیم از انتقادات دو نماینده شیراز نسبت به برخی مشکلات کشور که البته در مورد آقای دستغیب کمتر دیده شده بود که اینگونه لب به انتقاد بگشایند و همچنین تذکر نماینده سروستان و خرامه به 2 وزیر.
کد خبر: ۱۶۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 23 January 2016
به گزارش تابناک فارس:در این وکیل نامه می خوانیم از انتقادات دو نماینده شیراز نسبت به برخی مشکلات کشور که البته در مورد آقای دستغیب کمتر دیده شده بود که اینگونه لب به انتقاد بگشایند و همچنین تذکر نماینده سروستان و خرامه به 2 وزیر.

انتقادات دستغیب؛نماینده شیراز در مجلس

سید احمدرضا دستغیب،نماینده شیراز در مجلس؛ برجام را دستاوردی ملی دانست و از تنگ نظری ها و حسادت ها به این دستاورد انتقاد کرد.
وی گفت:درست است که این دستاورد از نقاط قوت دولت آقای روحانی است اما بعید می دانم خود دولت هم بخواهد از این موضوع استفاده انتخاباتی کند و از طرفی هم خود مردم هوشیار هستند.

نظام آموزشی به درد نخور است/هوا و غذا آلوده است/کاغذ بازی کارخانجات را نابود کرده
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بهره‌وری پایین نظام آموزشی گفت: چرا فارغ‌التحصیلان ما به انبوهی از مطالب غیرکاربردی با بن‌بست اشتغال مواجه‌اند. امروز روح دانش‌آموزان در تسخیر مطالب حفظی ناملموس و حجیم است و جای خالی ایده‌های خلاقانه و تفکر به شدت احساس می‌شود و دانشگاه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و مدرک به جوانان نه انگیزه می‌بخشد و نه تخصص لازم می‌دهد و آیا زمان توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای امروز کشور نرسیده است؟
نماینده مردم شیراز تصریح کرد: فکر سالم در بدن سالم است. اما امروز در هوای پیرامونی ما آلودگی بیداد می‌کند. امنیت غذایی به شدت در کلاف سودجویی و نادانی تولیدکنندگان در استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی در خطر است و به راستی برگزاری همایش‌های میلیونی چه کمکی به ارتقای این مشکل کرده است. فضای سبز در هوس سودجویی زمین خواران محو شده و مایع تاسف و تعجب است که برخی از نمایندگان به دنبال توسعه صنایع آلوده‌ساز، پالایشگاه و پتروشیمی در ورودی شهر شیراز که محور گردشگری است، هستند.
این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید نیازمند رهایی از بروکراسی و پیچ و خم قوانین دست و پاگیر است، گفت: اگر انبوهی از قوانین مصوب منبعث از کمیسیون اصل 44 موثر بود امروز نمی‌بایست شاهد تعطیلی کارخانه کاشی حافظ و شرمسار معوقات کارکنان صبور آی‌تی شیراز باشیم؛ امید است خبر پایان تحریم‌ها نوید پایان سوءاستفاده، اختلاس‌ها و رانت‌های دولتی را به ارمغان آورد و دست کاسبان تحریم و چپاولگران بیت‌المال را قطع کند و سریال دنباله‌دار و غم‌انگیز اختلاس‌ها را به پایان برساند.

امید است با پایان تحریم ها اختلاس ها پایان یابند

وی با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها گفت: امید است خبر پایان تحریم‌ها نوید پایان سوء استفاده‌ها، اختلاس‌ها و رانت‌های دولتی را به ارمغان آورده و دست کاسبان تحریم و چپاولگران بیت‌المال را قطع و سریال غم‌انگیز اختلاس به پایان برسد.

نماینده سروستان و خرامه به 2 وزیر تذکر داد
داریوش اسماعیلی؛نماینده مردم سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه گفت: مایع تاسف است که از سال گذشته تاکنون از 19 کیلومتر راه روستایی در شهرستان خرامه تاکنون تنها سه کیلومتر آسفالت شده در حالی که تمام این 19 کیلومتر در برنامه آسفالت قرار دارد و تا حدی اعتبارات آن نیز تامین شده است.
وی در ادامه و در تذکر دیگری خطاب به وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از وزیر محترم درخصوص فعال شدن کارگاه سد میرزای شیرازی کبار انتظار داریم اعتبارات لازم را برای تسریع در ساخت تامین کند. همین طور با وجود بارندگی های خوب صورت گرفته در منطقه خرامه از مسوولین وزارت نیرو انتظار داریم نسبت به رهاسازی به موقع آب کشاورزی اقدام کند.

بیمه کارگران بر اساس جمعیت استان ها باشد نه چانه زنی نمایندگان
جعفر قادری؛نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: در مقطعی از زمان مشاهده شد که برخی افراد با سوءاستفاده و فعالیت در بخش های تجاری و صنعتی مشمول بیمه کارگری می شدند که مجلس پیگیر رسیدگی به این وضعیت از سوی سازمان تامین اجتماعی بود تا این افراد نتوانند از بیمه کارگران ساختمانی استفاده کنند، اما متاسفانه برخی از کارگران را نیز درحال حاضر به این بهانه از پوشش بیمه ای خارج کردند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: دولت عنوان می کند که به جهت رکود در ساخت و ساز منابع مالی خوبی در دست ندارد و لذا نمی توان افراد جدید را تحت پوشش بیمه ای قرار داد، اما این بدان معنا نیست که کارگران ساختمانی که در گذشته زیر پوشش بیمه ای بودند از این حمایت ها بی نصیب بمانند.
قادری تاکید کرد: برخی از افراد ممکن است پروانه کسب جزئی داشته باشد که این پروانه کسب برای وی درآمدی ایجاد نمی کند، بنابراین دولت باید به این قشر توجه کرده و آنها را مورد حمایت قرار دهند.
وی درباره سهمیه استانی بیمه کارگران ساختمانی، یادآور شد: واقعیت آن است که سازمان تامین اجتماعی باید تناسب جمعیتی را در استان ها حفظ کند و اینگونه نباشد که با چانه زنی نمایندگان این سهمیه افزایش یا کاهش پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار