دبیر ستاد اسکان نوروزی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پایان ششم فروردین استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، هرمزگان و قم به ترتیب بیشترین پذیرش و اسکان مسافران را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۱۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 27 March 2015
به گزارش تابناک فارس و به نقل از ایسنا،فرشید سیاری شامگاه پنجشنبه ششم فروردین در کنفرانسی خبری در شیراز بیان کرد: تا صبح 6 فروردین بیش از 502 هزار خانوار در قالب دو میلیون و 168 هزار نفر و در مجموع پنج میلیون و 242 هزار نفر شب در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش سراسر کشور اسکان داده شده‌اند.

وی به راه‌اندازی سامانه متمرکز اسکان در ستادهای تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش اشاره و اضافه کرد: اکنون این سامانه با تحت پوشش قرار دادن تمام میهمانان فرهنگی و عوامل اجرایی در حال فعالیت است.

دبیر ستاد اسکان نوروزی وزارت آموزش و پرورش، فعالیت 21 هزار عوامل اجرایی با تجربه و متعهد، استقرار 700 پایگاه در مبادی ورودی شهرها، تجهیز بیش از 10 هزار مدرسه در قالب 100 هزار کلاس، 300 اردوگاه، 180 خانه معلم و 50 مرکز تربیت معلم را از جمله فعالیت‌های این وزارتخانه در فرآیند اسکان برشمرد.

سیاری با بیان اینکه پذیرش و اسکان از عصر روز 27 اسفندماه 93 آغاز شده و تا 13 فروردین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پس از اتمام زمان مذکور، مسافران به خانه‌های معلم و اردوگاه‌ها هدایت خواهند شد.

وی ادامه داد: در پایگاه‌ها علاوه بر پذیرایی و راهنمایی مسافران بسته‌های فرهنگی نیز اهدا می‌شود، چرا که معتقدیم میهمانان نوروزی باید به بهترین شکل ممکن راهنمایی و به مدارس ذیربط هدایت شوند.

مدیرکل تعاون و رفاه وزارت آموزش و پرورش همچنین به تخصیص اعتبار شش میلیارد تومانی جهت تجهیز مدارس طرح اسکان نوروزی خبر داد و بیان کرد: علیرغم محدودیت‌های مالی تلاش کردیم تا مدارس را مجهز به وسایل رفاهی میهمانان کنیم.

سیاری کمبود تجهیزات را مهم‌ترین گلایه مسافران دانست و گفت: به تناسب افزایش کیفیت خدمات، آمار مراجعین به اماکن متعلق به آموزش و پرورش هم افزایش می‌یابد که گاهی آمار مراجعه افراد از سرعت رشد خدمات هم بالاتر رفته است.

وی تصریح کرد: 30 درصد از مدارس مجری طرح اسکان نوروزی امسال در شمار گروه الف و ویژه قرار دارند.

دبیر ستاد اسکان نوروزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هرساله به طور میانگین شاهد افزایش 10 تا 15 درصدی میزان اسکان در اماکن متعلق به این وزارتخانه هستیم، گفت: تا 5 فروردین با افزایش 14 درصدی تعداد خانوار و 2 درصدی اقامت نفر در شب نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

سیاری همچنین ضمن تقدیر از عوامل اجرایی اداره‌ کل آموزش و پرورش فارس، این سازمان را در خدمت رسانی به فرهنگیان در کشور پیشتاز دانست و گفت: آمار اسکان چند سال اخیر این اداره‌کل گویای این مدعاست.

برچسب ها: فارس ، مسافرت ، نوروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار