شهردار شیراز گفت:به دلیل اینکه نگاه نمایندگان مجلس به صدور پروانه ساختمانی اقتصادی است، ساخت‌وسازها به‌کندی صورت می‌گیرد و در نتیجه روزبه‌روز فرسوده‌تر می‌شوند و درآمد و اشتغال در این شهر با مشکل روبه‌رو است.
کد خبر: ۱۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵ 15 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از فارس، علی‌رضا پاک‌فطرت پیش‌ازظهر امروز در همایش سراسری شهرداران استان فارس طی سخنانی اظهار داشت: به دلیل اینکه نگاه نمایندگان مجلس به صدور پروانه ساختمانی اقتصادی است، ساخت‌وسازها به‌کندی صورت می‌گیرد و در نتیجه روزبه‌روز فرسوده‌تر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط بین شهرداری و شورا تعریف‌ نشده و به مدیریت شهری ضربه جبران‌ناپذیری وارد شده است، افزود: شورای شهر دارای ظرفیت‌های فراوانی است و باید مدیریت هماهنگی شهری سریع شکل گیرد و بودجه‌ای که مجلس تصویب می‌کند به‌اندازه پروژه‌های عمرانی تحقق یابد تا شاهد تسریع در برنامه‌های عمرانی باشیم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: جمعیت کشور در سال 1335 به بیش از 35 میلیون نفر رسید و این رقم در سال 1390 به 75 میلیون نفر افزایش ‌یافته است که نیاز به توجه بیشتری برای رسیدگی به زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی احساس می‌شود.

پاک‌فطرت تصریح کرد: این تعداد جمعیت به‌ویژه بعد از جنگ تحمیلی و گرایش بعضی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌ مسائل سیاسی و جناحی مشکل فراوانی را به وجود آورد.

وی بیان داشت: برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و عمرانی داشتن برنامه‌ریزی که اصولی‌ترین کار برای شهرهاست و داشتن مدیریت فرهنگی قوی و کارآمد در شهرهای کوچک ضروری است، چراکه فشار بر روی شهرهای بزرگ کاهش‌ یافته و در نتیجه مهاجرت روستائیان به شهرها کنترل می‌شود.

شهردار شیراز اضافه کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید برنامه پنج‌ساله در قالب سند چشم‌انداز 20 ساله تدوین و از طرح‌هایی موضوعی، تفصیلی، جامع و نیز ظرفیت‌های شهرداری استفاده کرد تا شاهد شهری آباد و بانشاط در این استان باشیم.

پاک‌فطرت بیان کرد: خلق سرمایه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه به‌ویژه آب، خاک و هوا که نسبت به دیگر کشورها از این موهبت اللهی کمتر استفاده می‌شود، ضروری است.

وی اظهار داشت: آموزش تخصصی، جذب سرمایه و رعایت اصول فرهنگ ترافیکی از دیگر مواردی است که شهرداران باید نسبت به آن توجه جدی داشته باشند تا روند زیرساخت‌های فرهنگی، عمرانی و شهری با سرعت بیشتر تحقق یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار