سروزیر ایالت خیبر پاختونخوای پاکستان با استقبال از لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران بعد از انعقاد توافق اخیر گفت: ایران وارد دوره جدیدی از پیشرفت اقتصادی شده است.
کد خبر: ۹۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 22 September 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم: پرویز ختاک، سروزیر ایالت خیبر پاختونخوای پاکستان گفت، دولت ایالتی مبادلات تجاری خیبرپاختونخوا و ایران و سفر هیئت های تجاری دو طرف برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری را تسهیل خواهد کرد.
ختاک که در دیدار با سید همایون امیرخلیلی، سرپرست کنسولگری ایران در پیشاور سخن می گفت افزود، روابط نزدیک تجاری بین ایران و دولت پاکستان به طور کلی و خیبر پاختونخوا به خصوص به سود هر دو کشور است.
وی افزود، تبادل هیئت های اتاق های بازرگانی و صنایع و دیگر نهادهای تجاری دو طرف نیز برای رسیدن به این هدف مورد تشویق قرار خواهد گرفت.
سروزیر خیبر پاختونخوا گفت، ابتکارات ایران در این زمینه به گسترش ثبات و همکاری های اقتصادی منطقه ای در ابعاد وسیع تر کمک خواهد کرد.
ختاک با استقبال از لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران بعد از انعقاد توافق اخیر گفت، ایران وارد دوره جدیدی از پیشرفت اقتصادی شده و دولت خیبر پاختونخوا ترجیح خواهد داد روابط سنتی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی خود با همسایه اش ایران را احیا نماید.
وی در ادامه گفت، این ایالت دارای پتانسیل های عظیمی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی به خصوص در زمینه تولید انرژی (برق آبی، نفت و گاز)، مواد معدنی و گردشگری است و دارای چشم انداز تجاری روشنی می باشد. ختاک افزود، وضعیت امنیتی در این ایالت به میزان قابل توجهی بهبود یافته و تامین امنیت کامل سرمایه گذاران خارجی بخشی حیاتی از سیاست سرمایه گذاری دولت ایالتی است.
در این دیدار، همچنین سرپرست کنسولگری ایران در پیشاور با تاکید بر احیای روابط دوجانبه سنتی بین ایران و خیبر پاختونخوا به خصوص در زمینه های تجاری و اقتصادی، ابراز امیدواری کرد که لغو تحریم ها علیه ایران به بهبود هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و پاکستان کمک کند.
وی افزود، مقامات دو کشور قبلا توافق کرده اند که حجم مبادلات تجاری دوجانبه از 300 میلیون دلار فعلی به 500 میلیون دلار برسد.
امیرخلیلی در این دیدار با تسلیم پیام استاندار فارس به ختاک، بر ضرورت نزدیک تر کردن اتحادیه های تجاری و بازرگانی شیراز و پیشاور به یکدیگر به منظور بررسی بهتر پتانسیل های همکاری در بخش توسعه معدن کاری تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار