فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در برپایی یادواره های شهدا به دنبال برگزاری مجالس و آیین های چند ساعته نیستیم بلکه عمده هدف از برگزاری این گونه یادواره ها، ارائه الگوهای مانا و مناسب در حوزه فرهنگ است.
کد خبر: ۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹ 03 March 2015
سردار غلامحسین غیب پرور،در آستانه برگزاری نخستین یادواره سرداران و 838 شهید سادات استان فارس، دوشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز بیان کرد:یادواره های شهدا نقطه آغازی برای انجام حرکت های موثر فرهنگی درجامعه است و

سپاه و بسیج در این عرصه و همچنین ارائه الگوهای فرهنگی مناسب درجامعه تا کنون پیشگام بوده اند.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود:نخستین یادواره سرداران و 838 شهید سادات استان فارس روز 14 اسفند جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شیراز برگزار می شود.

غیب پرور با بیان این که برگزاری یادواره شهدای سادات عرض ارادتی به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) است ، اظهارداشت: ستاد برگزاری یادواره شهدای سادات از مدت ها پیش در سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز فعال شده است.

وی اضافه کرد:تاکنون 838 شهید سادات در استان فارس شناسایی شده که حدود 540 نفر از آنان در سنین 17 تا 25 سال بودند.

غیب پرور با بیان اینکه میانگین سن شهدای استان فارس 22 سال است، افزود: از بین شهدای سادات استان فارس، بیشترین فراوانی مربوط به شهدای با 20 سال سن است که این خود پیام مهم و ارزشمندی برای مردم جامعه به ویژه نسل جوان دارد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: 838 شهید سادات استان فارس از اقشار مختلف مردم است و این امر بیانگر مردمی بودن دوران هشت ساله دفاع مقدس و حمایت و دفاع مردم از انقلاب اسلامی و کشور است.

وی به برخی از ویژه برنامه های یادواره شهدای سادات فارس اشاره کرد و افزود: برای این یادواره که با حضور خانواده شهدای سادات فارس برگزار می شود کتابی با عنوان 'نسل کوثر' با موضوع شرح زندگی و وصیتنامه شهدای سادات این استان، تمبریادبود و سرودی ویژه تهیه شده است.

غیب پرور اظهارداشت: همچنین در این یادواره از تابلو هنری با عنوان ' ندیم دل' اثر هنری میرعبدالعظیمی یکی از بسیجیان سپاه فجر استان فارس رونمایی می شود.

وی اظهار کرد:این تابلو بسیار ارزشمند و در نوع خود بی بدیل است زیرا این هنرمند بسیجی در این اثر هنری اسامی 14 معصوم، شهدا و یک هزار و 804 بقعه و امامزاده استان فارس را با بهره گیری از هنر خطاطی به شیوه ای هنرمندانه ترسیم کرده است.

او ادامه داد: هدف این این اثر هنری که حاصل چندین سال تلاش این هنرمند بسیجی است ،تکریم شعائر اسلامی و معرفی داشته های فرهنگی استان فارس است و به نظر می رسد این تابلو هنری بعد از رونمایی به دلیل فاخر بودن، در موزه نگهداری شود.

غیب پروز اظهار داشت:باتوجه به همزمانی برپایی این یادواره باسالروزشهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و این که رسیدگی به محرومان جامعه یکی از عادات بسیار خوب این بانوی بزرگوار بود، ستاد یادواره شهدای سادات استان فارس با تاسی به این ویژگی آن حضرت، یک وعده غذا برای 10 هزار نفر از محرومان اطراف شهرستان شیراز مهیا کرده که در روز یادواره بین این نیازمندان توزیع می شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس بیان کرد:اعضای ستاد یادواره شهدای سادات استان فارس بعد از برگزاری این یادواره با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند و این مهمترین ویژگی یادواره شهدای سادات است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار