طرح پاکسازی ۴۵۰ مدرسه شیراز با مشارکت هزار و ۵۰۰ پاکبان سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در قالب طرح مهر آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 16 September 2015
معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز امروز در حاشیه آغاز این طرح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح مهر امسال برای هشتمین سال متوالی با هدف شستشو، نظافت و پاکسازی مدارس و استقبال از دانش آموزان و ارتقاء بهداشت مدارس انجام می‌شود.

پناهیان افزود: جمع‌آوری تمام ضایعات موجود در داخل و اطراف مدارس، شستشوی المان‌های شهری، شستشوی و پاکسازی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، پاکسازی پوستر کامل معابر و اطراف مدارس، شستشو خط کشی‌های عرضی مدارس، توزیع نایلکس‌های ویژه پسماندهای خشک و تر در مدارس، توزیع مخازن ویژه پسماندهای خشک و جمع آوری مواد قابل بازیافت توسط ناوگان حمل مواد بازیافتی از مواردی است که در این طرح انجام می‌شود.

پناهیان گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز وظیفه پاکسازی، نظافت،جمع آوری، حمل و دفع پسماندها را در مساحتی حدود چهار هزار و500 هکتار را به‌ صورت روزانه بر عهده دارد.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش با موضوع مدیریت پسماند در مقاطع پیش دبستانی و دبستان تصریح کرد: تاکنون حدود 50 هزار نفر از دانش آموزان در این زمینه آموزش دیده‌اند که در سال تحصیلی جدید نیز هشت نفر کارشناس آموزشی برای فرهنگسازی و آموزش مدیریت پسماند مشغول به‌کار شده‌اند.

وی با اشاره به انتشار اقلام فرهنگی با موضوع مدیریت پسماند ویژه دانش‌آموزان تصریح کرد: امسال نیز برگزاری جشنواره بزرگ پسماند با موضوع فرهنگ مدیریت پسماند ویژه دانش آموزان پیش‌بینی شده که در ایام تحصیلی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار