کد خبر: ۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶ 02 March 2015
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان کوار، داریوش دهقان در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان کواراظهار داشت: ایجاد بسترهای لازم جهت تبیین ضرورت های اقتصاد مقاومتی و تحقق سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، توسط دستگاه های اجرایی امری ضروری است.
وی در ادامه برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی را در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری کاری پسندیده و ارزنده دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی در بیان مقام معظم رهبری امری مهم بوده که می بایست تمامی مسئولین و دست اندرکاران زمینه لازم را جهت مشارکت حداکثری مردم و بخش خصوصی را در پویا نمودن اقتصاد و مسائل پیرامون آن بکار گیرند.
فرماندار شهرستان کوار، اظهار داشت: مسئله اقتصاد مقاومتی صرفاٌ در یک کلمه خلاصه نمی شود بلکه تمامی ابعاد اجتماعی واقتصادی جامعه را در بر می گیرد.
دهقان به بیان تفاوت های ریاضت اقتصادی طرح شده از سوی اروپاییان واقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: ریاضت اقتصادی اروپاییان یک مسئله تک بُعدی بوده و در اجرای آن مردم نقش نداشته و صرفا دولت ها تعیین کننده مسائل اقتصادی خواهند بود اما در اقتصاد مقاومتی دولت می بایست زمینه و بستر لازم را جهت حضور و مشارکت مردم و بخش خصوصی را فراهم نموده که این خود امر مهمی در جهت پیشبرد اهداف و سیاست های کشور خواهد بود.
فرماندار شهرستان کوار، به فواید و اثرات مثبت اقتصاد مقاومتی اشاره نمود و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی می تواند به عنوان یک مدل و الگوی مناسب بمنظور برنامه ریزی، اصلاح و رعایت مصرف در کشور و همچنین بی نیاز نمودن اقتصاد ما به سایر کشورها بکار گرفته شود.
وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت پذیرفته در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان، خطاب به مسئولین گفت: یکی از اقدامات قابل تقدیر تشکیل کمیته حمایت از سرمایه گذار در سطح شهرستان است که باید در جهت ادامه روند هر چه بهتر اهداف این کمیته اقداماتی از جمله شناسایی ظرفیت ها و ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری، آسیب شناسی موانع و مشکلات پیش رو، ارایه راهکارهای مناسب جهت توسعه هدفمند مراکز اقتصادی و کارخانجات، توجه به بخش کشاورزی و ایجاد منطقه گردشگری و در نهایت ایجاد اشتغال برای جوانان در دستور کار قرار گرفته و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ ننماییم.
داریوش دهقان در پایان سخنان خود، ضمن تاکید مجدد بر اجرای سیاست ها براساس اقتصاد مقاومتی، گفت: خوشبختانه شهرستان کوار زمینه ی مساعد جهت اجرای برنامه ها و فعالیت های اقتصادی را دارد که می بایست مسئولین با جدیت هر چه بیشتر و با ایجاد زمینه مشارکت مردم و با ارایه ایده های مناسب و بومی نسبت به رفع مشکلات موجود گام های مثبتی بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار