معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام وضعیت شهرستان‌های استان فارس در زمینه ابتلا به کرونا گفت: شهرستان های شیراز، جهرم، فسا، لار، گراش، مرودشت، کازرون، استهبان و سرچهان دارای وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان فارس در وضعیت سفید هستند.
کد خبر: ۸۴۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 06 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرسول همتی در نشست روزانه بررسی موارد ابتلا به کرونا در استان فارس تاکید کرد: اعلام وضعیت سفید در برخی شهرستان ها به منزله رعایت نکردن موازین بهداشتی نیست، چرا که شرایط به صورت هفتگی می تواند متغیر باشد.

دکتر همتی با تفکیک موارد ابتلای روز گذشته تاکنون در استان فارس ، بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را مربوط به شیراز دانست و گفت: مرودشت ؛ قیروکارزین ؛ آباده، اقلید و استهبان نیز در ۲۴ ساعت گذشته و همچنین شهرهای زیر مجموعه دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان موارد ابتلا به کرونا داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با تبریک روز ماما از همکاری و تلاش این گروه در ایجاد زایمان ایمن تشکر کرد و گفت: گروه مامایی در سلامت مادر و نوزاد نقش ارزنده ای دارند.

همتی افزود: هزار و ۵۰۰ ماما در حوزه بهداشت به عنوان مراقب سلامت در کنار پزشکان خانواده در استان فارس مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ماماها در مراقبت از مادران باردار پرخطر، انجام غربالگری سلامت بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و غربالگری ۹۲ و نیم درصد در مرحله دوم در استان فارس نقش بسیار مناسب و مطلوبی داشتند.

در این نشست مواردی مانند پیگیری برای تهیه و استفاده از مُهرهای سنگی در مساجد با توجه به بازگشایی مساجد در شهرهای با وضعیت سفید، تقدیر از کارگروه مستندسازی ستاد و اضافه شدن تعدادی از اساتید به این کارگروه و تهیه و تدوین مدلی از اقدامات انجام شده در شیراز، تهیه فیلم های مستند از فعالیت های دانشگاه در مقابله با کرونا بررسی و مصوب شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز پیشتر گفت: اعلام وضعیت سفید در برخی از شهرستان‌های استان به معنای ریشه‌کن شدن بیماری کرونا در آن شهرستان‌ها نیست و مردم باید همچنان اصول و پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

عبدالرضا قاسم‌پور، در گفت و گو با ایرنا افزود: از دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواسته شده که بر اساس آخرین وضعیت بیماری کرونا در فارس، وضعیت تمام شهرستان‌های استان را اعلام کند و بررسی دقیقی انجام شود و چنانچه در شهرستانی شرایط مطلوب تشخیص داده نشد از لیست وضعیت سفید خارج شود.

وی ادامه داد: بنابراین تاکید می‌شود که اعلام وضعیت سفید شیوع کرونا در برخی شهرستان‌ها به هیچ وجه به معنای عادی شدن شرایط نیست و در این شهرستان‌ها فقط امکان برگزاری نمازهای جمعه و جماعات آن هم با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی میسر است و نمازگزاران حتما باید از ماسک و مُهر و سجاده اختصاصی استفاده کنند تا باعث شیوع ویروس نشود.

معاون استانداری فارس اضافه کرد: تعطیلی مشاغل پرخطر در این شهرستان‌ها همچنان به قوت خود باقی است و توصیه می‌شود که اصول بهداشتی همانند قبل از اعلام وضعیت سفید همچنان رعایت شود، دورهمی خانوادگی شکل نگیرد و از تردد و تجمع‌های غیر ضروری خودداری شود.

قاسم‌پور گفت: در شهرستان‌هایی که از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت آنها سفید و کم‌خطر اعلام شده همچنان افراد ناقل و مبتلا وجود دارد و در صورت کوتاهی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و تمام بخش‌ها و مجموعه‌ها شرایط به پرخطر تبدیل شده و محدودیت‌ها دو باره اعمال خواهد شد.

تاکنون علاوه بر شیراز در شهرستان‌های ، فسا ، جهرم ، لارستان ، گراش ، آباده ؛ مرودشت ؛ اقلید ، استهبان ؛ خرم بید؛ رستم ؛ کازرون ، فیروزآباد ؛ کوه چنار ؛ کوار ، سپیدان ؛ داراب ؛ پاسارگاد ؛ ممسنی ؛ زرقان ، لامرد ؛ ارسنجان ، سروستان ، بوانات ؛ نی ریز ، مُهر ؛ زرین دشت ؛ قیروکارزین ؛ بیضا ؛ سرچهان ؛ فراشبند ؛ خرامه و بختگان بیماری کرونا شایع شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با شناسایی یک هزار و ۳۲۳ مورد جدید؛ مجموع مبتلایان کرونا در کشور به ۹۹ هزار و۹۷۰ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کرونا در کشور جان خود را از دست داده اند.

 

برچسب ها: کرونا ، شهرستان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار