کد خبر: ۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲ 26 February 2015
همایش ملی سلامت مردان امروز به میزبانی شیراز برگزار شد.
150نفر از متخصصان اورلوژی قلب و عروق سوانح و حوادث و پزشکی اجتماعی از سراسر کشور در این همایش شرکت داشتند.
رییس اداره سلامت میان سالان دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: در این همایش 5 دانشگاه که به صورت آزمایشی مجموعه مراقبت های ادغام یافته سلامت مردان را اجرا کردند نتایج کارهای خود را ارائه دادند و نحوه تعمیم مراقبت های سلامت مردان در کشور بحث و بررسی شد.
دکتر مطهره علامه گفت:با بررسی مجموعه مراقبت های ادغام یافته سلامت مردان ایران مقرر شد این برنامه به نام سما و با رفع نقاط ضعف در کشور اجرا شود.
وی با بیان اینکه این دانشگاه علوم پزشکی قم، گلستان، سبزوار، اهواز و ارومیه 5 دانشگاه مجری این مراقبت ها بودند گفت: این مراقبت ها شامل دو بخش تغییر شیوه رفتاری و زندگی و دریافت مراقبت ها برای شناسایی بیماری های خطرناک است.
این مقام مسئول یادآور شد سه عامل سوانح ترافیکی و حوادث محیط کار، بیماری های قلبی و عروقی و اعتیاد مهمترین دلایل مرگ و میر زود هنگام مردان به خصوص مردان میان سال کشور است که با توجه به سه عامل تغذیه ، فعالت جسمانی و عدم مصرف دخانیات با اتخاذ شیوه زندگی سالم بیماری های قلبی و عروقی می توان کنترل کرد.
وی محدودیت زمانی مردان در دسترسی به خدمات سلامت و فرهنگ غلط و تصور آسیب ناپذیر بودن مردان در برابر بیماریها منجرمی شود که مردان زمانی به پزشک مراجعه کنند که خدمات پیشگیرانه امکان پذیر نیست.
اولین پنج شنبه اسفند به نام روز سلامت مردان نامگذاری شده است.
پورحسین09171027951
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار