کارمندان دانشگاه شیراز در بیانیه ای اعلام کردند: تلاش و نیت خیر مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای توسعه سلامت و بهداشت این شهر شایسته قدردانی و حمایت است اما نباید این تلاش ها مانع از اجرای طرح جامع توسعه دانشگاه شیراز شود.
کد خبر: ۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ 26 February 2015
به گزارش ایرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن را روابط عمومی دانشگاه شیراز روز پنجشنبه در اختیار رسانه ها قرار داد، آمده است: رعایت حریم دانشگاه و استقلال همه جانبه آن بر همه مردم و مسوولان لازم است و هر گونه خدشه به آن و تنش آفرینی در محیط علمی و آموزشی پیامدهای جبران ناپذیری دارد.

در بیانیه کارمندان دانشگاه شیراز آمده است: خبر ناگوار طرح واگذاری حدود 40 هکتار از زمین های پردیس ارم به دانشگاه علوم پزشکی موجب تاثر و تاسف و سلب آسایش و آرامش دانشگاه و دانشگاهیان شد.

در این بیانیه از مسوولان دولت، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی خواسته شده است که از حرمت و شان دانشگاه شیراز و محدوده تعیین شده در نقشه جامع شهر شیراز برای این دانشگاه صیانت کنند.

پس از تجمع عصر سه شنبه پنجم اسفند 93 برخی اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز در اعتراض به آنچه تصمیم گیری درباره جداسازی بخشی از زمین های این دانشگاه نامیده شد، کارمندان این دانشگاه نیز تجمعی را روز چهارشنبه (روزبعد)در تالار فجر این دانشگاه برپا کردند.

به دنبال جدا شدن بخش آموزش پزشکی از وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت در سال 1366 جلسه ای در دفتر دکتر حسن حبیبی وزیر دادگستری وقت تشکیل و مسایل مالی دو دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز در صورتجلسه ای هفت صفحه ای با حضور نمایندگان وزارتخانه ها تبیین شد.

پس از آن جلسات متعددی در سطوح مختلف شکل گرفت و موضوع اراضی درخواستی دانشگاه علوم پزشکی در سفر اخیر معاون حقوقی رییس جمهوری به شیراز نیز مطرح شد.

استاندار فارس ششم دی ماه 93 در حاشیه سفر معاون حقوقی رییس جمهوری به شیراز گفت: دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقطعی تحت نام دانشگاه شیراز یکی بودند که بعد از جدا شدن از هم و قرار گرفتن در زیر مجموعه دو وزارتخانه علوم و بهداشت و درمان بنا شد که اموال آنها نیز تقسیم شود.

سیدمحمد احمدی افزود: این تقسیم اموال انجام شده تا امروز به بحث تقسیم زمینی در محدوده پردیس ارم رسیده ایم که دانشگاه علوم پزشکی متقاضی بخشی از این اراضی است تا بیمارستان شماره دو نمازی شیراز را در آنجا احداث کند.

وی اضافه کرد: در جلسه ای که شنبه نهم اسفند 93 با حضور معاون حقوقی رییس جمهوری و نمایندگان دو دانشگاه برگزار می شود، این مساله بررسی و رای نهایی صادر خواهد شد.

مدیرکل دفتربازرسی، مدیریت عملکرد وامورحقوقی استانداری فارس نیز یکشنبه هفتم دی ماه درباره نتایج این جلسه گفت: برگزاری نشست با حضور معاون حقوقی رییس جمهوری و استاندار فارس باهدف بررسی موارد اختلافی مورد دعوی دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز گره گشا بود.

دارا کیانی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این جلسه، سخنان روسای دو دانشگاه شنیده شد و می توان گفت که دو دانشگاه به توافق رسیدند و در آینده، این توافق مبنای عمل طرفین خواهد بود.

کیانی گفت: بر اساس این توافق، زمین مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت بیمارستان شماره دو نمازی شیراز در اختیار این دانشگاه قرار خواهد گرفت.

به دنبال اجتماع عصرسه شنبه برخی از استادان و دانشگاهیان شیراز در اعتراض به الحاق برخی از اراضی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر لزوم رعایت قانون و احکام شرع به عنوان انتظار عمومی از استادان دانشگاه شیراز تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار