فرمانده سپاه فجر فارس از راه‌اندازی موکب پخت غذای نذری با ظرفیت 15 هزار نفر در روز برای ایام اربعین خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 24 August 2015

سردار غلامحسین غیب‌پرور ظهر امروز در نشست هماهنگی اجلاسیه پیرغلامان اهل بیت(ع) اظهار داشت: امسال بنا داریم در ایام اربعین حسینی موکبی بین نجف و کربلا راه‌اندازی کنیم که با همت خیران غذای نذری برای روزانه 15 هزار نفر آماده شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی افزود: قرار است چند روز در خدمت پیرغلامان امام حسین(ع) باشیم هزینه‌هایی هم بر این قضیه مترتب است اما اثربخشی فرهنگی این قضیه و این‌که بعد از برگزاری آن قرار است شاهد چه اتفاقی در سومین حرم اهل‌بیت(ع) باشیم نباید فراموش شود.

غیب‌پرور ادامه داد: اجلاسیه تجلیل از پیرغلامان بعد از اجلاسیه شهدا در سال 90 می‌تواند دومین گام مهم فرهنگی فراگیر در استان فارس باشد که آن سال همه به یاد دارند اتفاقات مبارکی رخ داد شروع آن با شرفیابی به محضر حضرت آقا انجام شد و مراجع و علمای اعلام موضوع را همراهی کردند و تراز کار فرهنگی در شیراز باید چنین باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنا نداریم تنها کاری انجام دهیم و دو روز مزاحم 800 نفر شویم بلکه تأثیرات فرهنگی این قضیه بسیار مهم است. این اجلاسیه پیرغلامان باید بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ عاشورایی و انقلاب اسلامی دانسته شود.

فرمانده سپاه استان تصریح کرد: ما اکنون در زمانی زندگی می‌کنیم که اسلام و شیعه به‌شدت در مظلومیت قرار گرفته است در اکناف عالم و کشورهای منطقه بر محبان اهل‌بیت(ع) آن می‌رود که همه می‌دانند و فرهنگ عاشورایی در این وانفسا نجات‌بخش خواهد بود.

وی بیان کرد: در مورد برگزاری اجلاسیه پیرغلامان باید محتوا تدوین و هدف‌گذاری انجام شود و همچنین یک مجموعه اهداف استانی تعریف شود و تمام دستگاه‌ها و تمام اقشار مردمی از طریق هیئات به میدان آورده شوند و از محدود ساختن کار به چند دستگاه و یا چند هیئت ویژه شیراز پرهیز شود.

غیب‌پرور ابراز داشت: ده‌ها و صدها هیئت مذهبی داریم و هر کسی باید در این ماجرا سهمی داشته باشد منظور سهم مالی نیست بلکه سهمی که می‌تواند در هیئت محله حسینیه و تکیه خود یک مجلسی را داشته باشد.

وی سپس یادآور شد: تجربه ثابت کرده که هیئات مذهبی در حفظ امنیت ملی نقش داشته‌اند در تاریخ ایران این‌گونه بوده است و حتی در خفقانی که پهلوی اول حاکم و عزاداری امام حسین(ع) را ممنوع کرد هیئات مذهبی در پستوی خانه‌ها مجلس می‌گرفتند.

تجلیل از تمام مداحان استان و تکریم ویژه مداحان دارای سهم در دفاع قدس مورد اشاره غیب‌پرور قرار گرفت و افزود: افرادی مانند حاج شیرعلی سلطانی باید به جوانان معرفی شوند.

به گفته وی، دوران دفاع مقدس یک ویژگی و برجستگی خاصی دارد و آن این‌که در طول دفاع مقدس هم روحانیت حضور داشت و هم دانشجو، کارگر، مداح و اکنون نیز عرصه‌ای فراهم آمده است که همه دوستداران مکتب امام حسین(ع) توفیق پیدا کرده‌اند برای هنرنمایی دینی و باید در آن سهم داشته باشند.

حضور فکری و معنوی سپاه در طراحی و ایده‌پردازی و کمک‌های مورد نیاز اجلاسیه دیگر موردی بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: موکب بزرگی که در ایام اربعین با هدایت سپاه و به همت خیران در عراق راه‌اندازی می‌شود حداقل دو آشپزخانه با ظرفیت پخت برای 8 هزار نفر خواهد داشت و به مدت 25 روز خادمان اباعبدالله در آن مستقر می‌شوند تا در ایام اوج راهپیمایی غذای بخشی از طی طریق‌کنندگان به سمت کربلا و نجف تأمین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار