پنجمین سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی، چالش ها و راهکار های پیشرو با حضور 300 نفر از محققان داخلی و خارجی در شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳ 25 February 2015
به گفته باقری لنکرانی رئیس ، این همایش 2 روزه، با حضور 300 نفر از محققان داخلی و خارجی از جمله کشورهای آمریکا و هند و با محوریت رویکرد سلامت محور در ایمنی عابران پیاده، طراحی شهری ایمن برای عابران پیاده، ایمن سازی حاشیه مدارس- بیمارستانها و سایر اماکن عمومی ، مداخلات موثر بر ایمنی عابر پیاده، عابرین پیاده و بهبود دیده شدن ، نقش علایم و تجهیزات در ایمنی عابران پیاده ، عوامل خطر مصدومیت‌های ترافیکی عابر پیاده برگزار می شود .
سوانح برون شهری عابران پیاده ، عابران پیاده پر خطر (کودکان- سالمندان و معلولان ، نقش قانون در ایمنی عابرین پیاده و اقدامات درمانی در خصوص عابرین پیاده از دیگر محورهای این همایش است .وی افزود: در این همایش 120 مقاله در قالب 40 سخنرانی و 80 پوستر ارائه می شود.
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، سالانه یک میلیون و 240 هزار نفر در جهان در اثر حوادث رانندگی جان خود را دست می دهند و 20 تا 50 میلیون نفر مجروح و یا دچار معلولیت می شوند.
دکتر مقدمی گفت : کشور ما از نظر آمار مرگ و میر حوادث ترافیکی به ازای هر 100 نفر در رتبه پنجم دنیا و در منطقه مدیترانه شرقی در رتبه اول قرار دارد و حوادث ترافیکی هشتمین عامل مرگ و میر در جهان است.
وی با بیان این که حوادث ترافیکی پس از سکته قلبی و مغزی، سومین علت مرگ و میر هستند، افزود : امیدواریم با برگزاری چنین همایش هایی بتوانیم با تعیین اولویت ها و برنامه ریزی آموزشی برای عموم، میلیون ها زندگی را تا سال 2020 نجات دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار