مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال بیش از ۹ هزار تن آبزی در استان فارس تولید شده است.
کد خبر: ۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸ 25 February 2015

محمدرضا سعادت در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه سال گذشته 9 هزار و 234 تن آبزی در استان فارس تولید شده است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 9 هزار و 271 تن آبزی پرورشی در این استان تولید شده است.

وی از صادرات 385 تن ماهی استان فارس به خارج از کشور خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش یافته است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس با اشاره به احداث 5 مزرعه پرورش ماهی در استان فارس، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 110 مزرعه پرورش ماهی در این استان فعالیت می‌کنند.

وی در مورد توسعه مزارع پرورش تولید ماهی در استان فارس، گفت: در سال 93 عملیات زیربنایی 5 مجتمع پرورش ماهی در این استان پایان یافته و در حال حاضر آماده استقرار واحدهای تولیدی است.

سعادت تصریح کرد: امسال با توسعه مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی، تهدید خشکسالی به یک فرصت تبدیل شده و تولید ماهی در واحد سطح به 35 کیلوگرم رسیده است.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی در تولید ماهی بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: بیشترین تولید ماهی استان فارس در شهرستان سپیدان و کمترین تولید نیز در شهرستان جهرم است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس، گفت: توسعه پرورش گونه‌های جدید مثل میگو وانامی، توسعه مزارع پرورش ماهی خاویاری، مراکز عرضه میدانی آبزیان و پرورش ماهیان زینتی از جمله برنامه‌های سال آینده جهاد کشاورزی فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار