معاون وزیر بهداشت تاجیکستان از تعامل ‌این کشور با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه‌های پزشکی خبرداد.
کد خبر: ۷۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 19 August 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:نسیم‌اولیم‌اُف صبح امروز در بازدید از برج پژوهشی محمد رسول الله دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: هدف اصلی این سفر و بازدید آشنایی بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و برقراری ارتباط با این دانشگاه است.

معاون وزیر بهداشت تاجیکستان با اشاره به بازدید این تیم از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرهای مشهد و تهران گفت: شیراز توانمندی‌های زیادی در زمینه‌های مختلف پزشکی از جمله پیوند داشته و در جهان نیز شناخته شده است که ما نیز علاقه‌مند به تعامل در این زمینه هستیم‌.

نسیم اولیم اوف افزود: پیوند،جراحی قلب، جراحی چشم، جراحی اعصاب و برخی اعمال جراحی خاص مانند کاشت حلزون شنوایی که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آنها توانمند و سرآمد است، ‌از موضوع‌های دیگر برای برقراری ارتباط با این دانشگاه است.

‌معاون پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از  وضعیت و امکانات پژوهشی این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای توانمندی‌های زیادی در پزشکی است که با تعاملات بین‌المللی می‌توان آن را توسعه داد.

‌سید بصیر هاشمی با اشاره به سفرهیئت تاجیکستانی به سرپرستی معاون وزیر بهداشت این کشور به شیراز گفت: مسئولان این وزارتخانه به‌دنبال برقرای ارتباط بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌عنوان یکی از قطب‌های پزشکی دنیا هستند که ما نیز سعی در گسترش ارتباطات بین‌المللی داریم.

هاشمی بیان کرد: این سفر تفاهم نامه‌ای را به دنبال دارد و براساس آن تبادل استاد و دانشجو و همکاری‌های مشترک پژوهشی بین وزارت بهداشت تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام می‌شود.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرش دانشجوی خارجی را در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی آغاز کرده ‌و به‌زودی ‌در تخصص و فوق تخصص نیز فراخوان می‌دهد.

نصرالله عرفانی با اشاره به سفر معاون وزیر بهداشت تاجیکستان گفت‌: این هیئت تاجیکستانی دو روز در شیراز هستند و در پایان تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت تاجیکستان امضا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار