معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:در چارچوب تحقق طرح تحول نظام سلامت، طرح سرشماری بهداشتی و درمانی جمعیت شیراز از روز 26 مرداد در شیراز آغاز شده و تا اواخر مهرماه 94 ادامه دارد.
کد خبر: ۷۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 18 August 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: محسن مقدمی افزود:در این طرح پرسش هایی در مورد تعداد اعضای خانواده ، وضعیت بیمه و عضویت در پزشک خانواده شهری مطرح و همه داده های مورد پرسش ، به صورت محرمانه ثبت می شود.
وی بیان داشت: اطلاعات جمع آوری شده برای سنجش شرایط بهداشتی و درمانی خانوارهای شهر شیراز، نحوه دسترسی آنان به خدمات سلامت است و همچنین در قالب این طرح شمار جمعیت برخوردار از طرح پزشک خانواده در این شهر نیز مشخص خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد:اجرای این طرح تنهابا هدف سنجش شرایط بهداشتی و درمانی شهر شیراز انجام می شود و داده های به دست آمده از خانوارها نیز در همین حیطه مورد بررسی قرار می گیرد.
مقدمی ادامه داد:نتایج این طرح می تواند به دست اندرکاران بهداشت و درمان استان فارس برای شناسایی نقاط قوت و ضعف ارایه خدمات درمانی کمک کند و همچنین زمینه های بهبود عرضه خدمات را در این حوزه مهیا سازد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:در اجرای این طرح 500 پرسشگر همکاری دارند و زمان کار پرسشگران از ساعت هشت صبح تا 13 بعداز ظهر و از ساعت 16 تا 20 است و مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی هر خانوار نیز بین هشت تا 10 دقیقه است .
مقدمی ، با اشاره به نقش موثر این سرشماری در عرضه بهتر خدمات سلامت به مردم شهر شیراز ، از شهروندان خواست تا با در دست داشتن دفترچه بیمه و کارت ملی ، در اجرای این طرح با پرسشگران همکاری کنند .
وی گفت:شماره تلفن 32298208 برای پاسخگویی به پرسش های مردم در مورد این طرح سرشماری در نظر گرفته شده و ستاد اجرایی طرح سرشماری بهداشتی شیراز از ساعت هفت صبح تا 22 پاسخگوی پرسش های مردم در این زمینه است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار