سامانه پخش و سرور گروه سینمایی «هنر و تجربه» در تالار حافظ راه اندازی می شود.
کد خبر: ۷۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 05 August 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:مدیر امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان این مطلب، گفت: هفته جاری قرار بود این سامانه نصب شود که با توجه به اینکه نیاز است سامانه مناسب تالار شناسایی و خریداری شود، به زودی مقدمات پیوستن شهر شیراز به این گروه سینمایی فراهم خواهد شد.

نمایش روزانه فیلم های هنر و تجربه با گنجایش ۱۷۰ نفر

بهروز مرامی از تجهیز یکی از تالارهای مهر و غزل مجموعه فرهنگی و هنری حافظ خبر داد و بیان کرد: با نصب تجهیزات پخش در یکی از این سالن ها، نمایش روزانه فیلم های گروه سینمایی هنر و تجربه با گنجایش ۱۷۰ نفر در شیراز فراهم می شود.

وی با تصریح اینکه امکانات تالار حافظ در بازدید پیش از ماه رمضان مدیران گروه سینمایی هنر و تجربه مورد تایید قرار گرفته، افزود: ممکن است دیگر سالن های چند منظوره شهر شیراز نیز مناسب این گروه سینمایی قرار گیرد اما آنچه مورد تائید مسئولان هنر و تجربه قرار گرفته یکی از سالن های مهر یا غزل مجموعه حافظ است.

مرامی بیان کرد: باید منتظر ماند تا پس از فراهم شدن امکانات، برنامه نمایش و ساعت پخش آثار سینمایی هنر و تجربه که فیلم های کوتاه، مستند و بلند و نیمه بلند مطرح ایران و جهان را در بر می گیرد مشخص شده و شیراز نیز در فهرست این گروه سینمایی معتبر قرار گیرد.

استقبال از پیوستن مراکز تجاری شیراز به سینماداری

وی از پیوستن مراکز تجاری شیراز در نقاطی که علیرغم امکانات مالی هنوز دارای سالن سینما نیستند استقبال کرد و گفت: از اینکه در نقاط شمالی شهر شیراز امکان ساخت سینما فراهم شده جای بسی خرسندی دارد، زیرا در این بخش از شهر شیراز نبود سالن سینما باعث شده بخش گسترده ای از ساکنان این نقاط از دیدن آثار سینمایی محروم شده و ناچار به رفت و آمد به نقاط مرکزی برای دیدن فیلم شوند.

وی اعلام فراخوان جشنواره فیلم کوتاه شیراز را در برنامه های استانی ارشاد فارس نیز عنوان کرد و گفت: با کارشناسی امکانات سالن های مرکز اسناد و کتابخانه ملی شیراز مناسب سینماتک تشخیص داده شد که امیدواریم این امکان نیز با همکاری یکدیگر فراهم شود.

به گزارش مهر، گروه سینماهای «هنر و تجربه» تلاشی برای نمایش آن دسته از فیلم‌های باارزش در میان فیلم‌های غیرتجاری است كه اکران‌شان می‌تواند جایگاه شایسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعه سینمایی روشن كند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار