اظهارات علی مطهری پس از دادگاه؛
اولین جلسه دادگاه علی مطهری دیروز پشت درهای بسته برگزار شد و دکتر علی مطهری ضمن شاکی بودن از آمران و مسئولانی که از این حادثه جلوگیری ننموده اند،در مورد مورد دادگاه گفت:به هیچ عنوان نباید ملاحظه و مصلحت اندیشی خاصی در این دادگاه صورت گیرد.
کد خبر: ۷۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱ 05 August 2015
تابناک فارس:
اولین جلسه دادگاه علی مطهری در مورد حوادثی که در شیراز رخ داد،دیروز برگزار شد و علی مطهری که پس از ماجرای شیراز،بیش از پیش محور تیتر رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت و شدت موافقت و مخالفت با او در همه جناح ها بیشتر شد،اکنون از توقعات خود از دادگاه می گوید.

نماینده مردم تهران از روند دادگاه و رسیدگی به پرونده رضایت دارد و تشکر مخصوصی هم از رئیس جمهور وزیر کشور و قوه قضائیه دارد.

چند روز بعد از اینکه به علی مطهری حمله شد،بحث ها و نظرات گوناگونی حول این محور مطرح شد که آیا کار آن چند جوان موتور سوار خودسرانه بوده یا توسط شخص یا گروهی هدایت می شده؟!
البته این موضوع تا به امروز ادامه داشته و عده ای همچنان معتقدند که حمله کنندگان به مطهری خودسرانه و از روی احساسات این عمل غیر قانونی را انجام داده اند.

اما دکتر مطهری با قاطعیت از کسانی می گوید که این جوانان را هدایت کرده اند و از قوه قضائیه خواهان پیگیری این مساله است.در واقع مطهری معتقد است که کار آن جوانان موتور سوار از روی نادانی و احساسات بوده است،بلکه دادگاه باید به جد پیگیر گروه یا کسانی باشد که به این عده خط داده اند و آنها را به ارتکاب این عمل زشت واداشته اند.

شکایت دکتر مطهری به اینجا ختم نمی شود،زیرا او از مسئولانی که توانایی جلوگیری این قائله را داشتند و کوتاهی کردند هم بسیار شاکیست و از دادگاه تقاضای محاکمه این افراد را نیز دارد.در این میان اتهام به نیروی انتظامی و کلانتری 20 گلسرخ شیراز به خاطر کوتاهی و انجام ندادن وظایف خود وارد است،که دکتر مطهری بر این مورد تاکید دارد و گفت:حقوقی که ماوران نیروی انتظامی می گیرند برای چیست؟وظیفه آنها حفاظت از جان افراد است،نه بده بستان و رودر بایستی با یک نهاد دیگر.

در دادگاه اجرای قانون اولویت اول را دارد اما شاید در مورد این مورد خاص ملاحظاتی وجود داشته باشد که برخی مسائل را نادیده بگیرد.
آقای مطهری در مورد مساله مصلحت اندیشی گفت:یکی از اموری که یک حکومت را فشل و سست می‌کند و راه فساد را باز می‌کند همین ملاحظات و مصلحت‌سنجی‌هاست. امام علی علیه‌السلام هم یکی از آسیب‌های یک حکومت را مصانعه به معنی ملاحظه‌کاری و رفیق‌بازی و رودربایستی می‌داند.وی ادامه داد:به یاد دارم که تنها دو هفته از پیروزی انقلاب گذشته بود که به شهید مطهری خبر دادند دو نفر کمیته‌ای وارد منزلی شده و مرتکب فلان جرم شده‌اند. ایشان بلافاصله به مرحوم آقای مهدوی‌کنی که به پیشنهاد خود شهید مطهری رئیس کمیته‌های انقلاب‌ اسلامی شده بودند زنگ زدند و گفتند این دو نفر را بازداشت و محاکمه کنید و مجازات آنها هرچه بود با همان نام «کمیته‌ای» اعلام و انجام شود تا مردم بدانند که هیچ فرقی بین مأمور و مسئول جمهوری اسلامی و مردم عادی نیست.

به هر صورت جلسه اول دادگاه دکتر علی مطهری پشت درهای بسته برگزار شد. شاید در آینده عده ای محاکمه و مجرم شناخته شوند و قائله شیراز ختم شود،اما مهم ترین مساله اینست که در هر شرایط و مکانی هیچ کس حق عمل خلاف قانون را ندارد که در غیر این صورت باید با وی برخورد جدی شود.








برچسب ها: علی مطهری ، شیراز ، دادگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار