ققنوس مدن نام کتابی بر اساس نگاه به زندگی سردار شهید مهدی ظل انوار رئیس ستاد لشکر 19 فجر استان فارس است که ستاد کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس آن را چاپ و منتشر کرده است.
کد خبر: ۶۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 30 July 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:نصرالله احمدی نویسنده کتاب، آورده است: هرچه آرام آرام از جنگ و روزهای دلهره و اضطراب آن فاصله می گیریم، مشکلات و مصایب آن نیز به همان آرامی می روند تا در طاق نسیان قرار گیرد.

فرجامی مشترک که برخی شان خوشایند و برخی شان ناخوشایند است که رفته رفته دور می شوند، آنچنان دور که نسل های بعد مشکل بتوانند خاطرات و خطرات آن را حتی در ذهن مجسم کنند.

تمام نویسندگانی که داستان جنگی نوشته اند، سهمگینی جنگ ایثارگری مردان زنان مشکلات و ترکش های زهرآگین آن را ثبت کرده اند تا سندی باشد در تاریخ برای نسل های آینده.

نسل های پس از جنگ باید بدانند که این سایه سار خنک و امن که در آن آسوده خاطر آرمیده اند به قامت افرازی کدامین سلاله های تنومند بوده است که در باران آتش و باروت سبز ایستاده اند. پرداختن به زندگی مبارزه و تلاش رزمندگان جدا از زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنها سرمشقی است برای آیندگان تا نام آنها را در اول دفتر خود بنویسند و به تبرک نامشان دل را قوی دارند.

فرمانده سپاه فجر استان نیز در مقدمه این کتاب آورده است: حماسه بهمن 57 و حماسه هشت سال دفاع مقدس در هنگامه ای که دشمن خاک زرخیز میهن اسلامی را از همه سو آماج تیرهای توطئه خود کرد و سبُعیت او از زمین و آسمان می بارید، سربازان امام خمینی(ره) سرود سبز شکفتن را بر گوش زمین خواندند و زمین سرشاز از جانه و بسیج تبلور عشق شد.

سردارغلامحسین غیب پرور افزود: رادمردانی که جهان از تبهتشان هراسید و دشمن از مهابتشان به ژرفای تاریخ گریخت، انسان هایی بودند ساده و معمولی اما با قلب های بزرگ و مملو از عشق.

وی بیان کرد: بعد از گذشت سالها از ایثار آن رادمردان الهی رزمندگان جبهه فرهنگی رسالت زینبی خود را با نگارش ابعادی از حماسه های به یادماندنی شهیدان والا مقام به منصه ظهور رساندند که بی شک ارواح مطهر 14 هزار و 600 شهید استان فارس از این حرکت فرهنگی خشنود خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار