مجری خط یک قطار شهری شیراز از بهره‌برداری از دو ایستگاه شهید مطهری و شهید آوینی خط یک قطار شهری تا دهه فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 30 July 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز و حومه: حجت‌الله قهاری اظهار داشت: در طول مسیر 10.5 کیلومتری فاز یک حدفاصل میدان احسان تا میدان نمازی هشت ایستگاه پیش‌بینی‌ شده است که از این تعداد 6 ایستگاه در سال 1393 افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و دو ایستگاه باقی‌مانده نیز تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: ایستگاه‌های احسان در میدان احسان، شریعتی در بلوار معالی‌آباد، میرزای شیرازی در ابتدای پل بصیرت، شاهد در ابتدای بلوار شاهد، قصردشت در میدان قصردشت، مطهری در تقاطع زرگری، آوینی در خیابان خبرنگار و نمازی در میدان نمازی، ایستگاه‌های هشت‌گانه فاز یک قطار شهری شیراز هستند که از این تعداد دو ایستگاه شهید آوینی و شهید مطهری در مرحله تکمیل بوده و تا دهه فجر امسال وارد مدار ارائه خدمات خواهند شد.

قهاری در تشریح مراحل ساخت ایستگاه شهید مطهری گفت: ایستگاه شهید مطهری یک ایستگاه دوطبقه و دارای دو دروازه شمالی و یک دروازه جنوبی است که برای این ایستگاه 6 پله‌برقی و 6 آسانسور پیش‌بینی شده است تا حجم ترافیک مراجعه شهروندان را به نحوی شایسته پاسخگو باشد.

به گفته وی این پروژه دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است و با تکمیل سازه، دروازه‌ها و تکمیل معماری و تجهیز پروژه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

این مسئول با اشاره به تخصصی بودن مراحل ساخت و بهره‌برداری مترو خاطرنشان کرد: اگر یک ایستگاه در ابتدا و یک ایستگاه در انتهای یک خط احداث، ریل‌گذاری و تجهیز شود امکان بهره‌برداری و عبور قطار در کل خط میسر خواهد بود و سایر ایستگاه‌های طول مسیر با تخصیص اعتبار و بر اساس اولویت مسافری به‌تدریج تکمیل و به مدار ملحق خواهند شد.

قهاری تأکید کرد: مطابق مطالعات انجام‌ گرفته، دو ایستگاه شهید آوینی و شهید مطهری از حجم مسافر کمتری در آغاز بهره‌برداری فاز یک خط یک برخوردار بوده‌اند و به همین دلیل اعتبارات تخصیص‌ یافته در سایر ایستگاه‌های فاز یک هزینه شد تا شاهد بهره‌برداری از این فاز در سال 93 باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با تأمین منابع مورد لزوم امکان سرعت بخشیدن به پروژه فراهم‌ شده است و امیدواریم تا دهه فجر امسال شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این دو ایستگاه باشیم.

این مسئول با بیان اینکه فاز دوم خط یک قطار شهری به طول 14 کیلومتر مطابق برنامه‌های زمان‌بندی شده با برخورداری از 12 ایستگاه تا پایان سال 95 به بهره‌برداری خواهد رسید و از سرعت بخشیدن به مراحل ساخت ایستگاه دو طبقه امام حسین در میدان امام حسین شیراز خبر داد و گفت: این ایستگاه دو طبقه و نقطه تلاقی خط یک و دو قطار شهری شیراز است که مراحل احداث آن با سرعت ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار