رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان در شیراز گفت:‌ اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان زمینه ثبت سبک‌های اصیل عزاداری را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۶۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵ 29 July 2015
تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی: حجت‌الاسلام امین رصاف با اشاره به برگزاری این اجلاسیه در شیراز اظهار داشت: اجلاسیه پیرغلامان یک فرصت بسیار خوب برای استان فارس است که در راستای ارتقای فرهنگ مذهبی باید از این ظرفیت بیشترین استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت به وجود آمده برای تبیین اهداف امام حسین(ع) به کل دنیا بهره‌برداری کرد، به وجود اقلیت‌های مذهبی و اهل تسنن در استان فارس اشاره کرد و افزود: باید در قالب برگزاری این همایش از ظرفیت اقلیت‌های مذهبی و اهل تسنن استفاده کرد و ارادت آنان را به خاندان اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) نشان داد.

حجت‌الاسلام رصاف خاطرنشان کرد: در زمان حساس کنونی که گروه‌های تروریستی نظیر داعش‌ دست به جنایت‌های فراوانی برای تفرقه‌افکنی میان مذاهب اسلامی می‌زند و تمام تلاش خود را برای از بین بردن فرهنگ حسینی انجام می‌دهد باید از این ظرفیت استفاده بهینه کرد.

دبیر جامعه اساتید حوزه‌های علمیه استان فارس تأکید کرد: باید از این ظرفیت برای ارتقای شعر و ادبیات و توجه خاص به شعرا، مداحان، پیرغلامان و دست‌اندرکاران فرهنگ حسینی استفاده کرد ضمن اینکه برای ایجاد وحدت در هیئت‌های مذهبی نیز از حضور این افراد بهره برد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت اجلاسیه پیرغلامان حسینی برای شناساندن فرهنگ خوب و اصیل شیراز به کل کشور بلکه به دنیا استفاده کرد تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت این اجلاسیه می‌توان جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) را هرچه بیشتر به دنیا معرفی کرد.

حجت‌الاسلام رصاف این اجلاسیه را یک فرصت بسیار مناسب برای تمام این موارد دانست و عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی استان فارس با همدلی و همراهی یکدیگر و با حمایت‌ها و تلاش‌های مردم می‌توانند یک سبک اصیل عزاداری از شیراز را به ثبت برسانند.

سخنگوی جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس به حضور نمایندگان 32 کشور دنیا در این اجلاسیه اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور سفرای کشورهای مختلف نقش کلیدی این همایش در شناساندن فرهنگ اصیل ما به کل دنیا مشخص می‌شود زیرا هر کدام از این عزیزان می‌توانند یک سفیر و پیک خوب برای مردم شیراز و استان فارس برای شناساندن فرهنگ ما به کل کشور و دنیا باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار