نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز از راه‌اندازی دو باغ بانوان جدید در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 29 July 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:زهرا یقطین اظهار داشت: تبدیل دو مورد از باغات شهر شیراز به باغ بانوان در دستور کار شورا قرار دارد که به این منظور فهرستی از باغات مناسب بنابر نیاز مناطق تهیه شد و از بین حدود هشت باغ مستعد، دو باغ مورد بررسی جدی‌تر قرارگرفته و با تصویب اعضای شورا به باغ بانوان تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در تهران افزود: تا این زمان، مکان دقیق، مفاد و دستور کار اجلاس کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور به دست ما نرسیده و به همین دلیل به‌طور دقیق محتوای این جلسات مشخص نیست اما در حد توان موارد انجام‌شده در شهر شیراز و طرح‌های فرهنگی که قابلیت عرضه در سطح ملی را دارند در این اجلاس عنوان می‌کنیم و علاوه بر آن موارد لازم را در نشست بانوان عضو شوراهای شهر کشور نیز مطرح خواهیم کرد.

یقطین ادامه داد: در حوزه فرهنگی، طرح «شهر فرزانگان» که در زمینه آموزش مهارت‌های شهروندی به دانش آموزان مقاطع چهارم ابتدایی در شیراز برگزار شد قابل‌ عرضه در سطح ملی است.

وی اضافه کرد: محتوای این طرح با پژوهش‌های عمیق توسط شهرداری آماده و در قالب کتاب تدوین شد و سه سال است که در شیراز اجرا می‌شود.

این عضو شورا بیان کرد: طرح شهر فرزانگان ابتدا به‌صورت پایلوت در چند مدرسه، سپس در سال 92 در دو ناحیه آموزش‌ و پرورش شیراز و در سال 93 در کل کلاس‌های چهارم ابتدایی شهر شیراز اجرایی شد و بنابر گزارشی که از استانداری فارس به وزارت کشور ارائه‌شده است، این طرح قابلیت تحقق در بعد ملی را دارد.

وی ابراز داشت: برنامه‌هایی که در شهر شیراز در زمینه توسعه حافظان قرآنی و گسترش آموزش مفاهیم قرآن انجام‌شده نیز در حوزه فرهنگی چشمگیر بوده و شهرداری و شورا در این زمینه با فراهم‌آوردن بستر لازم در زمینه تبلیغات برای ثبت‌نام گسترده فعالان قرآنی، تأمین اعتبار مربیان قرآنی و فراهم‌آوردن سایر ملزومات موردنیاز، حداکثر همکاری را با متولیان امر داشته و دارند.

یقطین خاطرنشان کرد: طرح دیگری که در شیراز اجرا شد و قابلیت عرضه در بعد ملی دارد راه‌اندازی فرهنگسراهای خصوصی است که در شیراز کلید زده شد و در حال حاضر تدوین آئین‌نامه و ساختار مورد نیاز در جریان است تا در گام نخست طرح، دو مورد فرهنگسرای خصوصی در شیراز راه‌اندازی شود.

وی در پایان گفت: شورا و شهرداری برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و عملکرد خود تاکنون تنها به خبرگزاری‌ها و نشریات و یا حضور اعضا در مساجد اکتفا کرده‌اند و با توجه به‌ضرورت تبیین عمیق‌تر اقدامات صورت‌پذیرفته دیدار با اقشار مختلف در دستور کار قرار دارد که در این زمینه بنا داریم در جلسه‌ای با ائمه جمعه استان فارس، کمیسیون‌ها اقدامات و برنامه‌های خود را تشریح کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار