استاندار فارس، مواد مخدر را بزرگترین و خطرناک ترین دشمن جامعه و خانواده ها دانست و گفت: بحث پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه و ارایه آموزش های لازم در این زمینه باید از مهدهای کودک و مدارس شروع شود.
کد خبر: ۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳ 23 January 2015
به گزارش ایرنا، سید محمد احمدی، پنجشنبه در دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: اعتیاد و قاچاق مواد مخدر یک مبحث بسیار مهم و حساس است که همه آحاد جامعه باید در زمینه مبارزه همه جانبه با آن تلاش کرده و حساسیت نشان دهند.

وی ادامه داد: می توان با کمک تمام دستگاهها و مجموعه های مرتبط، بخصوص آموزش و پرورش و دانشگاه ها، یک نهضت بزرگ برای نابودی اعتیاد و عرضه مواد مخدر راه اندازی کرد و از ظرفیت جوانان، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب برای ریشه کنی مواد مخدر و اعتیاد در کشور استفاده کرد.

احمدی اظهار کرد: وجود دانشگاهها و مراکز علمی در استان فارس، ظرفیت مناسب و بالایی را برای استان ایجاد کرده است و دستگاههای مسوول باید از این ظرفیت در جهت فرهنگسازی برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کنند.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس تصریح کرد: اقشار و افراد تاثیرگذار و با نفوذ هم می توانند بال های قدرتمند نظام در موضوع فراگیری و همگرایی مبارزه با مواد مخدر باشند.

وی، در حوزه اعتیاد، پیشگیری را به مراتب بهتر از آموزش و فرهنگسازی دانست و افزود: در این زمینه، اطلاع رسانی و آگاه سازی مبتنی بر اصول علمی نیز امر ضروری به نظر می رسد.

وی، خواستار درمان و حمایت اجتماعی از معتادان شد و گفت: تمام دستگاهها باید با تمام توان و ظرفیت خود موضوع جمع آوری، نگهداری و درمان معتادان را با جدیت دنبال و پیگیری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار