امام جمعه شیراز گفت: مجلس هم باید وظیفه نظارتی خود را درست انجام دهد، مجلس باید در برخی از امور قوی تر وارد شود ، مصالح مردم در مجلس تصمیم گیری می شود، همه مسئولان این را در نظر بگیرند که باید پاسخگوی تصمیمات خود باشند.
کد خبر: ۶۴۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲ 24 August 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت الله لطف الله دژکام، در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: مردم توقعاتی از دولت، مجلس و قوه قضاییه دارند،مگر می شود دولت اختیارات داشته باشد اما پاسخگوی مسئولیت خود نباشد؟
امام جمعه شیراز با بیان اینکه مشکلات اقتصاد باید با دقت و تدبیر حل شود گفت : تیم منسجم کارآمد جهادی باید در دولت شکل گیرد ، وزرای اقتصادی هماهنگ عمل کنند تا نتیجه بخش باشد ، مسئولان دولت فرصت خدمت را از دست ندهند،با جدیت و دلسوزی نسبت به کشور خدمت کنند، رئیس جمهوری در تیم اقتصادی دقت و نقاط ضعف را بر طرف کند.
آیت الله دژکام اضافه کرد: ما از ضعف مدیریت لطمه خورده ایم، نمی توان در مقابل این ضعف ها بی توجه بود این انتظار مردم است ، ما از قوه قضاییه هم انتظار و توقع داریم، در جامعه می بینیم که بسیاری مواقع مسایلی را که مردم مطرح می کنند ناشی از شکل گیری مواردی در قوه قضاییه است.
خطیب نماز جمعه شیراز گفت: مردم باید به قوه قضاییه اطمینان کنند ، اطمینان بخشی در آرای قضایی باید تقویت شود ، مردم به احکام قضایی باید اعتماد کنند، حکم قاضی باید فیصله دهنده مشکلات و مسایل باشد ، چرا احکامی که صادر می شود مسایل را فیصله نمی دهد؟ چرا اعتماد سازی نمی شود؟ در رسیدگی به دعاوی باید تسریع شود، عدم سرعت در اجرای احکام مردم را بی اعتماد می کند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در استان فارس هم زحماتی کشیده شده است ، ولی مردم گرفتاری هایی دارند که باید بیشتر و بهتر به آن پرداخته شود.
امام جمعه شیراز در ادامه گفت : مجلس هم باید وظیفه نظارتی خود را درست انجام دهد، مجلس باید در برخی از امور قوی تر وارد شود ، مصالح مردم در مجلس تصمیم گیری می شود، همه مسئولان این را در نظر بگیرند که باید پاسخگوی تصمیمات خود باشند.
آیت الله دژکام بر لزوم شبکه سازی فکری و فرهنگی در مسجد تاکید کرد و گفت : شبکه سازی باید به گونه ای باشد که بتوانیم در فضای هم افزایی فکری و فرهنگی مطالب دینی و نیاز جامعه را بیان کنیم و ائمه جماعت این مطالب را توسعه و رشد دهند و به جای مناسب برسانند.چیزی که در سال 57 ما شاهد آن بودیم امام (ره) در پاریس یک اطلاعیه یک صفحه ای می دادند و در کشور این اطلاعیه تکثیر و منتشر می شد و به نتیجه می رسید ، این ارتباط شبکه ای اکنون باید تقویت شود.
وی ادامه داد : اگر ارتباط مساجد تقویت شود دشمنان نمی توانند با ملت اسلام در بیفتند، اهل علم در این حوزه تلاش کنند و شیراز که در قله فرهنگ است این حرکت جهان اسلام را در تقویت شبکه مساجد ایجاد کند، ائمه جمعه دور هم بنشینند و حرکت ارتباط مساجد را از فارس ایجاد کنند.
خطیب نماز جمعه شیراز گفت:مناسبت های ولایی در دهه ولایت داریم ، مناسبت های مذهبی که در این دهه باید بیشتر به آن پرداخت ، قله این مناسبت ها غدیر است ، باید در زمینه شناخت بهتر و بیشتر غدیر تلاش شود ، ولایت و غدیر در عرصه سیاست و اجتماعی مسلمانان ابراز شده است ، ابراز ولایتمداری باید در دهه ولایت بیشتر نمود یابد.
وی افزود: غدیر عید است و بزرگترین عید اسلامی است و باید به بهترین وجه برگزار شود ، کوچه و خیابان باید عید غدیر را نشان دهد ، ولایت علی ابن ابیطالب (ع) در عید غدیر باید جلوه یابد ، غدیر روز دخالت مردم در حکومت است ، غدیر به معنی قول دادن به این است که تا زنده ایم پای ولایت هستیم اگر سرمان برود نمی گذاریم ولایت علی از دست برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار