استاندار فارس گفت: وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید به کشاورزان بدهکار نیستیم اما آنان ادعا می‌کنند که بدهکاری‌ها کُرورکُرور است!
کد خبر: ۶۳۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 29 July 2018

تابناک فارس به  نقل از فارس: اسماعیل تبادار ظهر امروز در نشست شورای کشاورزی استان با اشاره به اظهارات متناقضی که از سوی وزیر جهاد کشاورزی و کشاورزان در مورد بدهکاری به این قشر مطرح شده، اظهار داشت: حجتی وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید ما هیچ‌گونه بدهکاری به کشاورزان نداریم اما کشاورزان ادعا می‌کنند که بدهکاری به آنان کُرورکُرور است! که اگر این‌گونه باشد باید طی نامه‌ای این مسئله به‌صورت مستند به اطلاع وزیر جهاد کشاورزی رسانده تا اقدامات لازم پیش‌بینی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود آب در فارس گفت: از ذخیره آب تا عمق‌های بسیار در زمین بهره گرفتیم به‌طوری‌که سالها بارندگی نیز این کمبود را جبران نمی‌کند، بنابراین آبی برای کشاورزی به‌ویژه برای محصولات آب بر همچون برنج نیست اما نمی‌توان به معاش اقتصادی کشاورزان از طریق کشت نیز بی‌توجه بود.

مقام عالی دولت در استان فارس افزود: در نشست شورای کشاورزی نمی‌توان وضعیت بحرانی کم‌آبی را نادیده گرفت اما با توجه به امکانات موجود از مسؤولان جهاد کشاورزی انتظار می‌رود که در تغییر الگوی کشت و اطلاع‌رسانی به کشاورزان همت گمارند.

استاندار فارس ادامه داد: تعاونی‌های روستایی باید وارد عرصه شده و یک حلقه واسط تشکیل دهند تا از طریق خرید تضمینی محصولات، به کشاورزان کمک کرده و آنان نیز به دنبال کشت محصولات کم آب بر باشند.

تبادار همچنین در مورد دستور کار این جلسه یعنی بررسی وضعیت تولید بذر کشاورزی در فارس نیز گفت: استان فارس با توجه به ید طولایی که در کشاورزی کشور دارد باید در تولید بذر نیز صاحب‌عنوان باشد چراکه از 460 هزار تن بذر تولیدی 50 هزار تن متعلق به این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار