امام جمعه نی‌ریز:بانکها را مرکز رباخواری، تخریب اقتصاد کشور و بلعیدن سرمایه‌های مردم توصیف کرد و گفت: «اینها برای نابود کردن مردم است. برای پولدار کردن پولدارها و ضعیف کردن فقراست. کو تسهیلات؟ یک جوان نمی‌تواند وام ازدواج بگیرد و از آن طرف برخی براحتی چند صد میلیون تومان وام می‌گیرند.»
کد خبر: ۶۰۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 13 May 2018

امان از زیرمیزی
تابناک فارس به نقل از هورگان: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه ، نی‌ریز را شهری غنی و سرمایه‌دار توصیف کرد که معادن آن حق مردمش را خورده‌اند و به این شهر بسیار لطمه زده‌اند.

ایشان گفت: «کسی که از تهران آمده و اینجا معدنی را تصرف کرده، یک کارگر از نی‌ریز نمی‌آورد. حتی پولهایشان را هم به شیراز و تهران می‌برند تا در بانکهای نی‌ریز نباشد. اینجا فعالیت می‌کنند؛ اما بودجه‌اش جای دیگری می‌رود.»

خطیب جمعه نی‌ریز اضافه کرد: «آقایان را می‌بینند و زیرمیزی می‌دهند؛ امان از زیرمیزی. این زیرمیزی خیلی کار می‌کند. آنها غارتگرند، دزدند، پستند، حقوق ضعفا را پایمال و جگر مردم را خون می‌کنند. مردم که از اسلام و قرآن بدشان نمی‌آید؛ اما عملکرد برخی طوری است که مردم را نسبت به اسلام بدبین می‌کند.»

شغلهایتان کجاست؟
آیت‌ا... فقیه از توزیع نامتناسب شغل بین افراد جامعه و تبعیض بین آنها انتقاد کرد و خواستار ایجاد اشتغال واقعی در کشور شد. شغلی که به گفته ایشان رفاه را برای مردم در پی داشته باشد و بتوانند با آن زندگی‌اشان را تأمین کنند.

امام جمعه نی‌ریز عنوان داشت: «این که می‌گویند 100 هزار شغل ایجاد کردیم، کجاست؟ شغل واقعی ایجاد کنید؛ اینها شغل نیست. مسئولانی که حقوق می‌گیرند، باید وضعیت شهر را بدانند و مشکلات شهر از جمله تعداد بیکاران را گزارش کنند.»

بانکها مرکز تخریب اقتصاد کشورند
عضو خبرگان رهبری بانکها را مرکز رباخواری، تخریب اقتصاد کشور و بلعیدن سرمایه‌های مردم توصیف کرد و گفت: «اینها برای نابود کردن مردم است. برای پولدار کردن پولدارها و ضعیف کردن فقراست. کو تسهیلات؟ یک جوان نمی‌تواند وام ازدواج بگیرد و از آن طرف برخی براحتی چند صد میلیون تومان وام می‌گیرند.»

ایشان افزود: «آیا قانون فقط برای ضعفاست؟ این که کسی را که یک پیک‌نیک دزدیده دستبند می‌زنید و آن را که میلیاردها دزدیده توانایی ندارید بگیرید؟»

خطیب جمعه نی‌ریز اهمیت ماه مبارک رمضان و هفته غبارروبی مساجد را یادآور شد و با انتقاد از برجام، خواستار شرکت نمازگزاران در راهپیمایی علیه آمریکا بعد از مراسم نماز جمعه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار