معاون قضایی دادگستری استان فارس گفت:افزایش مقطعی یا دائمی بعضی از جرائم، یک خطر و هشدار برای جامعه و زمینه ساز ایجاد مشکلات در حوزه های اجرائی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تقنینی و دستگاه های عدالت کیفری است.
کد خبر: ۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۶ 18 February 2015
به گزارش دریافتی روز سه شنبه ایرنا ، احمد رحمانیان افزود:جرم پدیده جدایی ناپذیر در همه جوامع انسانی و همزاد بشر است و جامعه ای را نمی توان یافت که در آن جرم و ناهنجاری اجتماعی وجود نداشته باشد.

وی با بیان این که یکی از ویژگی های جوامع وجود جرم و ناهنجاری اجتماعی در بطن آن است ، گفت: امروزه آنچه بسیار مهم و حائز اهمیت است بررسی افزایش جرائم و ناهنجاری های اجتماعی با توجه به شرایط مذهبی، اجتماعی، فرهنگی، بومی و اقلیمی آن جامعه است.

وی با اشاره به نقش دستگاه قضایی و سایر نهادهای متولی ، در ایجاد نظم و امنیت در جامعه ، بیان داشت: در سایه امنیت ، مردم و جامعه احساس آسایش می کنند و زمینه رشد و شکوفایی فعالیت های اجتماعی و اقتصادی فراهم می شود.

رحمانیان ادامه داد:باید ریشه های جرایم و آسیب های اجتماعی شناسایی و مورد تجزیه و تحلیل کارشناسانه قرار گیرد و در نهایت پیشنهادهایی برای اصلاح و کنترل امور و نیز کاهش جرایم و ناهنجاری های اجتماعی به مردم و مسوولان ارائه شود.

وی گفت:با هدف تبیین، تحلیل و ارزیابی جنبه های مختلف حقوقی و جرم شناختی جرایم، اولین همایش تخصصی بررسی عملی نظری سرقت به عنف از سوی این معاونت با همکاری دانشکده حقوق دانشگاه شیراز و فرماندهی انتظامی استان فارس برگزار خواهد شد.

رحمانیان افزود:هدف از برگزاری این همایش تخصصی ، تجزیه و تحلیل جرایمی است که ارتکاب آنها تاثیر بسزایی در امنیت روانی و اجتماعی جامعه ایجاد می کند.

این مقام قضایی ادامه داد:در این همایش از نظرات و رهنمودهای قضات، کارشناسان، استادان، پلیس های تخصصی، دانشجویان و صاحب نظران استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: همچنین در این همایش، عملکرد مراجع اجرایی، تقنینی، قضایی، انتظامی و امنیتی در کاهش یا افزایش جرایم مورد نقد و بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود گفت:در اسفند امسال با همکاری و مشارکت این معاونت با مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت ، پنجمین سمینار بین المللی 'کاهش سوانح ترافیکی، چالش ها و راهکارهای پیش رو' در محل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود.

رحمانیان افزود: همه ساله تعداد قابل توجهی از مردم کشور ما در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند و یا بر اثر این سوانح دچار آسیب های جسمی و روحی می شوند و با توجه به اهمیت این موضوع در سمینار یاد شده به موارد مختلفی از جمله طراحی شهری سلامت محور ، علائم و تجهیزات ایمنی و ... پرداخته می شود.

معاون قضایی دادگستری استان فارس گفت: همچنین در این سمینار با هدف کاهش سوانح رانندگی،نشست تخصصی باحضور صاحبنظران، قضات و استادان دانشگاه برای تبیین و تحلیل نقش قانون در ایمنی عابران پیاده با رویکرد حقوقی، قضایی و جرم شناختی و با نگاه ویژه به مقوله بازدارندگی یا ناکارآمدی قوانین و آموزه های قانونی تشکیل خواهد شد.

نخستین همایش تخصصی بررسی عملی و نظری سرقت به عنف از سوی معاونت قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس وبا همکاری دانشکده حقوق دانشگاه شیراز و فرماندهی انتظامی استان فارس در پنجم اسفند 93 برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار