معاون امور توسعه پيشگيری اداره كل بهزيستی فارس از پلمپ ۳۲ کمپ ترک اعتیاد غیر مجاز در استان فارس طی دو سال اخیر خبرداد.
کد خبر: ۵۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 01 July 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:محمد رضا عرب با اعلام اینکه پلمپ این تعداد مراکز ترک اعتیاد طی دو سال اخیر صورت گرفته، افزود: بر اساس آمارها ۶۶ کمپ مراکز اقامتی وترک اعتیاد در استان فارس فعالیت دارد که به نظر می رسد تعداد بیشترین کمپ مجاز وغیر مجاز استان فارس در شهرستانهای شیراز، مرودشت و کازرون باشد.

به عقیده وی فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد غیر مجاز در منطقه به همان‌گونه که معایبی دارد می تواند برای خانواده هایی که با افراد معتاد زندگی می کنند مفید نیز باشد زیرا جمع آوری مراکز اقامتی ترک اعتیاد در یک منطقه ریسک بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به ترویج مصرف شیشه یادآور شد: مهمترین عامل افزایش تعداد مراکز ترک اعتیاد استفاده کردن از مواد مخدرصنعتی شیشه در بین افراد جامعه است که کنترل کردن افراد برای خانواده ها بسیار سخت است.

معاون امور توسعه پيشگيری اداره كل بهزيستی فارس با اشاره به مواد محرک صنعتی شیشه بیان کرد: این مواد که تحریک‌کننده سیستم عصبی بوده از مواد شیمیایی تشکیل شده و مهمترین مواد در حوزه مصرف در سطح دنیا محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت استان فارس در حوزه پیشگیری و مبارزه با موادمخدر یادآورشد: براساس ارزیابی‌ها در سال های گذشته، استان فارس در ابعاد مختلف مبارزه و اهداف شورای هماهنگی، رتبه های نخست راکسب کرده که این مسأله نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان در این مسأله است.

عرب زمینه بروز اعتیاد را در گرو چندین عامل دانست وگفت: اعتياد يك پديده است و در بروز آن عوامل زيادی وجود دارد به همین منظور کارشناسان معتقد هستند افرادی که به اعتیاد مبتلا می شود با انواع بیماری های روحی و جسمی مبتلا هستند که برای رهایی از این بیماری به انواع مواد مخدر روی می آورد.

معاون امور توسعه پيشگيری اداره كل بهزيستی فارس اضافه کرد: ضروری است نگاه جامعه را برای مبارزه با این پدیده تغییر دهیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار