معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به وجود معتادین در بافت تاریخی شیراز گفت: در بافت تاریخی شیراز فاجعه انسانی رخ می‌دهد، بچه‌های بی‌گناه 3 تا 5 سال درگیر معضلات بسیاری هستند و فساد و فحشا بیداد می‌کند.
کد خبر: ۵۵۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 28 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدحسن پور  در جلسه کمیسیون خدمات شهری ، محیط‌زیست و سلامت شورای شهر شیراز با محوریت تمهیدات سفرهای نوروزی سال 97 اظهار داشت: باعث خجالت است که در این شهر افرادی هستند که زندگی انسانی ندارند.

وی با اشاره به بازدید خود به همراه برخی مسوؤلان و خیرین شهر شیراز از بافت تاریخی این شهر ادامه داد: در محله سنگ سیاه فردی بود که در کیسه‌های زباله دنبال غذا می‌گشت و ماهم شاهد این صحنه بودیم.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: در سال‌های گذشته 150 میلیارد تومان بودجه برای امور فرهنگی اجتماعی شهر شیراز تخصیص داده شد درحالی‌که 10 درصد از آن در این مناطق هزینه نشد.

حسن‌پور تصریح کرد: در بافت تاریخی شیراز فاجعه انسانی رخ می‌دهد، بچه‌های بی‌گناه 3 تا 5 سال درگیر معضلات بسیاری هستند و فساد و فحشا بیداد می‌کند و ما شب‌ها راحت سر بر بالین می‌گذاریم.

وی اعلام کرد: به‌زودی معتادین موجود در بافت مرکزی و تاریخی شیراز جمع‌آوری و به دهکده سلامی منتقل می‌شوند.

حسن‌پور گفت: ازاین‌پس بارفروش‌ها اجازه فعالیت ندارند چراکه علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر موجب ایجاد ترافیک نیز می‌شوند.

این مقام مسوؤل خاطرنشان کرد: باوجود مشکلات و مسائل اقتصادی نمی‌شود برخورد قهری با بارفروش‌ها کرد اما نیاز به ساماندهی دارند که می‌توانند خارج از محدوده خیابان‌های اصلی شهر اقدام به فروش محصولات خود کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: در 3 الی 4 هفته گذشته بیش از 100 وانت‌بار که در کوچه و خیابان‌ها موجب آزار شهروندان می‌شدند را جمع‌آوری کردیم که غالباً اهل شهرستان‌ها یا استان‌های دیگر هستند.

وی با اشاره به رانت‌خواری در برخی حفاری‌های سطح شهر شیراز گفت: جلوی حفاری‌ها را که می‌گرفتیم، جیغ برخی‌ها بلند می‌شد که تعجب می‌کردیم.

حسن‌پور در پایان متذکر شد: از 25 اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی گودبرداری در سطح شهر شیراز ممنوع است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار