مدیر كل استاندارد فارس با اشاره به اینکه میلگرد و فرآورده های فلزی مورد مصرف در صنعت ساختمان بدلیل نقش آن در استحكام و ایمنی ابنیه ها مشمول استاندارد اجباری است، گفت: ۲ كارگاه تولیدی غیر مجاز میلگرد و نبشی در شهر شیراز پلمپ شد.
کد خبر: ۵۴۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 18 December 2017
تابناک فارس به نقل از شبستان:مرتضی رهنما، مدیر كل استاندارد فارس با اشاره به اینکه میلگرد و فرآورده های فلزی مورد مصرف در صنعت ساختمان بدلیل نقش آن در استحكام و ایمنی ابنیه ها مشمول استاندارد اجباری است، خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: كارشناسان اداره كل استاندارد فارس علاوه بر نظارت بر واحدهای تولیدی دارای پروانه كاربرد علامت استاندارد بر مراكز عرضه و كارگاه های تولیدی نیز نظارت مستمر را دارند.

 

وی افزود: در هفته جاری 2 كارگاه غیر مجاز كه اقدام به تولید میلگرد و نبشی به روش غیر استاندارد و غیر ایمن از ضایعات آهن می کردند، توسط كارشناسان اداره كل استاندارد فارس خط تولید آن پلمپ و محصولات غیر استاندارد تولیدی  توقیف و پرونده مربوطه به دستگاه قضایی ارسال شد.

 

مدیر كل استاندارد فارس اظهار داشت: متاسفانه عده ای سود جو با سوء استفاده از اعتماد مصرف كنندگان این محصولات غیر استاندارد و خطرناك را به بازار عرضه می کردند كه لازم است كار فرمایان، پیمانكاران و مهندسین ناظر دقت کنند و محصولات فلزی مورد مصرف در ساختمان از مراكز تولیدی معتبر دارای نشان استاندارد تهیه و مصرف شود.

 

رهنما ضمن هشدار به افراد سود جو تاكید کرد: كارشناسان استاندارد به شکل اتفاقی از پروژه های بزرگ شهر شیراز بازدید به عمل می آورند و در صورت مشاهده محصولات غیر استاندارد حتی اگر در پروژه مصرف شده باشد پیمانكار بعنوان متخلف به دستگاه ذیصلاح معرفی خواهد شد.

 

وی افزود: لیست مصالح ساختمانی دارای علامت استاندارد به شکل ماهیانه در اختیار نظام مهندسی ساختمان استان قرار می گیرد و مصرف كنندگان می توانند از محل تولید مصالح ساختمانی دارای علامت استاندارد مطلع شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار